Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9643
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorทวีวัฒน์ วัฒนกุลเจริญ, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorณรรชพรรณ สมบัติแก้ว, 2529-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-09-21T02:11:23Z-
dc.date.available2023-09-21T02:11:23Z-
dc.date.issued2558-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9643-
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมการใช้คอมพิวเตอร์พกพาของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้น โรงเรียนสังกัดสังฆมณฑลสุราษฏร์ธานี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนต้น โรงเรียนสังกัดสังฆมณฑล สุราษฏร์ธานี ที่กำลังศึกษาในภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2559 จำนวน 316 คน ได้มาโดยวิธีการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แบบสอบถามพฤติกรรมการใช้คอมพิวเตอร์พกพาของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้น โรงเรียนสังกัดสังฆมณฑล สุราษฏร์ธานี สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยปรากฏว่า พฤติกรรมการใช้คอมพิวเตอร์พกพาของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้น โรงเรียนสังกัดสังฆมณฑลสุราษฏร์ธานี โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก และเมื่อพิจารณารายด้านพบว่าอยู่ในระดับมากทุกด้าน ดังนี้ (1) ด้านการแสวงหาความรู้ นักเรียนสามารถดาวน์โหลดแอพพลิเคชั่นทางด้านการศึกษาได้ด้วยตนเอง (2) ด้านการประกอบการศึกษาในรายวิชา นักเรียนใช้อุปกรณ์สื่ออิเล็กทรอนิกส์ ที่มีประสิทธิภาพ และเพียงพอต่อการใช้งานของนักเรียน และ (3) ด้านความบันเทิง นักเรียนใช้คอมพิวเตอร์ในการดูการ์ตูนในช่วงเวลาเพื่อความบันเทิงth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectแท็บเล็ตคอมพิวเตอร์th_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--เทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษาth_TH
dc.titleพฤติกรรมการใช้คอมพิวเตอร์พกพาของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนต้น โรงเรียนสังกัดสังฆมณฑล สุราษฏร์ธานีth_TH
dc.title.alternativeTablet usage behaviors of lower secondary students in Schools under Surat Thani Dioceseen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตร์มหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this research was to investigate tablet usage behaviors of lower secondary students in schools under Surat Thani Diocese. The research sample consisted of 316 lower secondary students studying in the first semester of the 2016 academic year in schools under Surat Thani Diocese, obtained by cluster sampling. The employed research instrument was a questionnaire on tablet usage behaviors of lower secondary students in schools under Surat Thani Diocese. Statistics employed for data analysis were the percentage, mean, and standard deviation. Research findings showed that the overall tablet usage behaviors of lower secondary students in schools under Surat Thani Diocese was at the high level. When specific aspects of the behaviors were considered, it was found that every aspect of tablet usage behaviors was also at the high level, which could be specified as follows: (1) in the aspect of tablet usage in searching for knowledge, they could download educational applications by themselves; (2) in the aspect of tablet usage for learning in the courses, they uses electronic media devices which were efficient and sufficient for use in their work; and (3) in the aspect of tablet usage for entertainment, they used tablets in watching cartoons in their leisure time.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
153232.pdf4.42 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons