Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9660
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | วาสนา ทวีกุลทรัพย์, อาจารย์ที่ปรึกษา | th_TH |
dc.contributor.author | ณัฐพล วานิช, 2531- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-09-21T03:21:17Z | - |
dc.date.available | 2023-09-21T03:21:17Z | - |
dc.date.issued | 2558 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9660 | - |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของผู้ใช้บริการที่มีต่อสื่อการศึกษาของห้องสมุดประชาชนสังกัดสำนักวัฒนธรรม กีฬา และการท่องเที่ยว กรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างในการวิจัย ได้แก่ ผู้ใช้บริการห้องสมุดประชาชนสังกัดสำนักวัฒนธรรม กีฬา และการท่องเที่ยว กรุงเทพมหานคร จำนวน 392 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือการวิจัย คือ แบบสอบถามความพึงพอใจของผู้ใช้บริการที่มีต่อสื่อการศึกษาของห้องสมุดประชาชน การวิเคราะห์ข้อมูลใช้ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยปรากฎว่าโดยภาพรวมผู้ใช้บริการมีความพึงพอใจต่อสื่อการศึกษาในระดับมาก เมื่อพิจารณาทั้ง 5 ด้านอยู่ในระดับมากทุกด้าน โดยข้อที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุดคือ (1) ด้านบริการหนังสือพิมพ์ และวารสาร หนังสือพิมพ์ มีความทันสมัยเป็นปัจจุบัน และวารสารจัดวางเป็นระเบียบ หยิบอ่านได้ง่าย (2) ด้านบริการสื่อโสตทัศน์ ห้องฉายภาพยนตร์มีอุณหภูมิที่เหมาะสมและการบริการวีดิทัศน์ไนด้านระยะเวลามีความเหมาะสม (3) ด้านบริการห้องสมุดเคลื่อนที่ ตัวอักษรในป้ายที่บอกหมวดหมู่มีขนาดเหมาะสม (4) ด้านบริการสืบค้นทางอินเทอร์เน็ตให้บริการได้รวดเร็ว และ (5) ด้านบริการสาระความรู้ของห้องสมุดในรูปกิจกรรม กิจกรรมที่จัดให้ความรู้เป็นอย่างดี ส่วนโปสเตอร์ และแผ่นพับในห้องสมุดมีขนาดของตัวอักษรเหมาะสม รวมทั้งสื่อประชา สัมพันธ์มีความสมบรูณ์ ส่วนเหตุผลสำคัญที่ทำให้ผู้ใช้บริการมีความพึงพอใจคือขั้นตอนการให้บริการมีความเหมาะสม | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา --การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | ผู้ใช้ห้องสมุด | th_TH |
dc.subject | ห้องสมุดประชาชน--การบริการ | th_TH |
dc.subject | ห้องสมุดประชาชน--ไทย--กรุงเทพฯ | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--เทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร | th_TH |
dc.title | ความพึงพอใจที่มีต่อการให้บริการสื่อการศึกษาของผู้ใช้บริการห้องสมุดประชาชน สังกัดสำนักวัฒนธรรม กีฬา และการท่องเที่ยว กรุงเทพมหานคร | th_TH |
dc.title.alternative | Satisfaction of service users with educational media service provision of public libraries under the Bureau of Culture, Sports and Tourism of Bangkok Metropolitan Administration | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตร์มหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this research was to study the satisfaction of service users with educational media of public libraries under the Bureau of Culture, Sports and Tourism of Bangkok Metropolitan Administration. The research sample consisted of 392 users of the services provided by public libraries under the Bureau of Culture, Sports and Tourism of Bangkok Metropolitan Administration, obtained by purposive sampling. The research instrument was a questionnaire on satisfaction of service users with educational media of public library. Data were analyzed using the frequency, percentage, mean, and standard deviation. Research findings showed that the overall satisfaction of service users with educational media of public libraries was at the high level. When satisfactions with the five aspects of the media service were considered, it was found that each of the five aspects received satisfaction at the high level, with items receiving the top rating mean for satisfaction specified as follows: (1) in the newspaper and journal service aspect, the item on the newspapers being up-to-date, and that on the journals being systematically displayed and easy to find; (2) in the audio-visual media service aspect,the item on temperature in the movie showing room being appropriate, and that on the circulation time for video media being appropriate; (3) in the mobile library service aspect, the item on the alphabets in the media classification boards having appropriatesize; (4) in the Internet service aspect, the item on the provision of service being speedy;and (5) in the knowledge imparting activity service aspect, the item on the provided activities imparting good knowledge. In addition, the posters and brochures in the library had alphabets of appropriate size, and the public relations media are complete. The main reason causing the service users’ satisfaction was that the service provision steps were appropriate. | en_US |
Appears in Collections: | Edu-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
150162.pdf | 11.68 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License