Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13179
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สุวรรณี ยหะกร | th_TH |
dc.contributor.author | ปุญชรัสมิ์ เทียนทอง | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2025-01-24T08:25:13Z | - |
dc.date.available | 2025-01-24T08:25:13Z | - |
dc.date.issued | 2566 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13179 | en_US |
dc.description | การศึกษาเฉพาะกรณี (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))-- มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2566 | th_TH |
dc.description.abstract | การศึกษาค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) สร้างหนังสือส่งเสริมการอ่าน เรื่อง แหล่งเรียนรู้ในจังหวัดราชบุรี สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนวัดมณีโชติ (เทียมประชานุเคราะห์) จังหวัดราชบุรี และ (2) ตรวจสอบคุณภาพหนังสือส่งเสริมการอ่าน เรื่อง แหล่งเรียนรู้ในจังหวัดราชบุรี สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนวัดมณีโชติ (เทียมประชานุเคราะห์) จังหวัดราชบุรีผู้ให้ข้อมูลในการศึกษา ได้แก่ ผู้เชี่ยวชาญ จำนวน 3 คน และนักเรียนชั้นประถมศึกษา ปีที่ 4 จำนวน 9 คน ได้มาโดยการเลือกแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ได้แก่ (1) หนังสือส่งเสริมการอ่าน เรื่อง แหล่งเรียนรู้ในจังหวัดราชบุรีที่สร้างขึ้น (2) แบบประเมินคุณภาพหนังสือส่งเสริมการอ่าน สำหรับผู้เชี่ยวชาญ และ (3) แบบสอบถามความคิดเห็นของนักเรียนเกี่ยวกับหนังสือส่งเสริมการอ่าน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษาค้นคว้า พบว่า (1) หนังสือส่งเสริมการอ่าน เรื่อง แหล่งเรียนรู้ในจังหวัดราชบุรี สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนวัดมณีโชติ (เทียมประชานุเคราะห์) จังหวัดราชบุรี ประกอบด้วยเนื้อหาจำนวน 3 บท ได้แก่ (1.1) แหล่งเรียนรู้ตามธรรมชาติ (1.2) แหล่งเรียนรู้ทางประวัติศาสตร์ และ (1.3) บุคคลสำคัญของเมืองราชบุรี แต่ละบทมีภาพประกอบและกิจกรรมท้ายเรื่อง และ (2) ผลการตรวจสอบคุณภาพหนังสือส่งเสริมการอ่านที่สร้างขึ้นพบว่าผู้เชี่ยวชาญ และนักเรียนให้ความคิดเห็นว่าหนังสือดังกล่าวในภาพรวมมีความเหมาะสมอยู่ในระดับมากที่สุด | th_TH |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | การส่งเสริมการอ่าน | th_TH |
dc.subject | หนังสืออ่านประกอบ | th_TH |
dc.subject | เด็ก--หนังสือและการอ่าน | th_TH |
dc.title | การสร้างหนังสือส่งเสริมการอ่าน เรื่อง แหล่งเรียนรู้ในจังหวัดราชบุรี สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนวัดมณีโชติ (เทียมประชานุเคราะห์) จังหวัดราชบุรี | th_TH |
dc.title.alternative | Construction of a reading enhancement book entitled learning resources in Ratchaburi Province for Grade 4 Students at Wat Maneechot (Thiam Prachanukhroh) School in Ratchaburi Province | en_US |
dc.type | Independent Study | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (หลักสูตรและการสอน) | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objectives of this independent study were to (1) construct a reading enhancement book entitled Learning Resources in Ratchaburi Province for Grade 4 Students at Wat Maneechot (Thiam Prachanukhroh) School in Ratchaburi province; and (2) verify quality of the constructed reading enhancement book entitled Learning Resources in Ratchaburi Province for Grade 4 students at Wat Maneechot (Thiam Prachanukhroh) School in Ratchaburi province.The key research informants were three experts and nine Grade 6 students, all of whom were purposively selected. The employed study tools were (1) the constructed reading enhancement book entitled Learning Resources in Ratchaburi Province, (2) a scale to assess quality of the reading enhancement book for the experts, and (3) a questionnaire on students’ opinions toward the reading enhancement 'book. Statistics employed for data analysis were the mean, and standard deviation.The research findings revealed that (1) the reading enhancement book entitled Learning Resources in Ratchaburi Province for Grade 4 students at Wat Maneechot (Thiam Prachanukhroh) School in Ratchaburi province consists of three chapters: (1.1) The Natural Learning Resource; (1.2) The Historical Learning Resource; and (1.3) The Important Persons of Ratchaburi Province; each chapter includes illustrations and post-chapter activities; and (2) regarding the results of quality verification of the constructed reading enhancement book, it was found that both the experts and the students had opinions that the constructed reading enhancement book as a whole was appropriate at the highest level. | en_US |
Appears in Collections: | Edu-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2642100180.pdf | 28.54 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.