Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10007
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorกัลย์ ปิ่นเกษร, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorจีรวรรณ เทวบิน, 2532--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-10-25T02:39:17Z-
dc.date.available2023-10-25T02:39:17Z-
dc.date.issued2564-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10007-
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับส่วนประสม ทางการตลาดของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร 2) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร และ 3) อิทธิพลของส่วนประสมทางการตลาดที่มี ต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ผลการศึกษาพบว่า 1) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับส่วนประสมทางการตลาดของผู้บริโภค ในกรุงเทพมหานครอยู่ในระดับปานกลาง 2) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ บำรุงผิวหน้าของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครอยู่ในระดับปานกลาง และ 3) ส่วนประสมทางการตลาดดัานผลิตภัณฑ์ด้านราคา สัานช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านการส่งเสริมการตลาดมอิทธิพล ต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ซึ่งสามารถร่วมกัน พยากรณ์การตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าได้ร้อยละ 71.60th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectครีมถนอมผิว --การตัดสินใจth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.titleป้จจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครth_TH
dc.title.alternativeFactors influencing decision on facial cream purchasing of consumers in Bangkoken_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe independent study aimed to study: 1) the level of opinion regarding marketing mix of consumers in Bangkok; 2) the level of opinion in decision making to facial cream purchasing of consumers in Bangkok; and 3) the influence of marketing mix on decision making to facial cream purchasing of consumers in Bangkok. The population of this quantitative research were the consumers who live in Bangkok and had experienced to facial cream purchasing but the exact number of population was unknown. A sample size which determined by using Cochran method were 400 samples and using the purposive sampling method. The research tool was the questionnaire. The statistics used in data analysis included frequency, percentage, mean, standard deviation and multiple regression analysis. The study results revealed that: 1) the level of opinion regarding marketing mix of consumers in Bangkok was at the moderate level; 2) the level of opinion in decision making to facial cream purchasing of consumers in Bangkok was at the moderate level; and 3) the marketing mix in the aspects of product, price, place andpromotion, had a positive influence on the decision to facial cream purchasing of the consumers in Bangkok which together can predict the decision to buy facial care products by 71.60%en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fulltext.pdfเอกสารฉบับเต็ม11.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons