Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10041
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวิศนันท์ อุปรมัยth_TH
dc.contributor.authorวรมนรัตน์ จันทรโชติวงษ์, 2520-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-10-26T08:16:56Z-
dc.date.available2023-10-26T08:16:56Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10041en_US
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยประสมการตลาดบริการของผู้ใช้บริการร้านอาหารในอำเภอเมืองจังหวัดกาญจนบุรี จําแนกตามปัจจัยประชากรศาสตร์ (2) ปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านอาหารในอำเภอเมืองจังหวัดกาญจนบุรี (3) ปัจจัยการตลาดผ่านสื่อสังคมออนไลน์ที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านอาหารในอำเภอเมืองจังหวัดกาญจนบุรี การศึกษานี้เป็นการศึกษาเชิงปริมาณ ประชากรที่ใช้ในการศึกษา คือ ผู้บริโภคที่เคยใช้บริการร้านอาหารในอำเภอเมือง จังหวัดกาญจนบุรี ซึ่งไม่ทราบจำนวนประชากร กำหนดขนาดกลุ่มตัวอย่างโดยใช้สูตรคำนวณของคอแครน ได้ขนาดกลุ่มตัวอย่าง 100 คน ด้วยวิธีการสุ่มตามสะดวก เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา คือ แบบสอบถามค่าสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานการทดสอบค่าที ค่าเอฟ และการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษา พบว่า (1) ผู้บริโภคที่มีเพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน มีระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับประสมการตลาดบริการไม่แตกต่างกัน (2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการ ที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านอาหารในอำเภอเมืองจังหวัดกาญจนบุรี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 มากที่สุด ได้แก่ ด้านการนำเสนอทางกายภาพ รองลงมาคือ ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านกระบวนการ ตามลำดับ (3) ปัจจัยด้านการตลาดผ่านสื่อสังคมออนไลน์ ที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านอาหารในอำเภอเมืองจังหวัดกาญจนบุรี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 มากที่สุด ได้แก่ ด้านการบอกต่ออิเล็กทรอนิกส์ รองลงมา ด้านการสนองความต้องการเฉพาะ ด้านกระแสนิยม ด้านการมีปฏิสัมพันธ์ และด้านความบันเทิง ตามลำดับth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการจัดการธุรกิจและการบริการ--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectร้านอาหาร--ไทย--กาญจนบุรี--ความพอใจของผู้ใช้บริการth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--การจัดการธุรกิจและการบริการth_TH
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านอาหารในอำเภอเมือง จังหวัดกาญจนบุรีth_TH
dc.title.alternativeFactors affecing decision making restaurant service in Muang District Kanchanaburi Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (การจัดการธุรกิจและการบริการ)th_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study were to (1) Study the opinion level toward service marketing mix factors of the consumers on restaurant service in Muang District, Kanchanaburi Province, classified by using personal factors. (2) Study the factors of service marketing mix that had the affect on consumers’ decision to select the restaurant in Muang District, Kanchanaburi province. (3) Study the factors of marketing social media that had the affect on consumers’ decision to District, Kanchanaburi Province. This study is a survey research. The population studied was the consumer who had previously used the service of the restaurant located in Muang district, Kanchanaburi province in an unknown certain number of populations. The samples are defined by using Cochran’s Formula to acquire the sample size of 400 persons through the convenient sampling method. Questionnaire is used as instrument for data collection. The statistics used for data analysis are included of frequency, percentage, mean, standard deviation, t-Test, One-way ANOVA, and multiple regression analysis. The results indicated that (1) The consumer with the different gender, age, the educational level, occupation, income had not different opinion level toward service marketing mix factors. (2) Service marketing mix factors affecting the consumer decision to select restaurant in Muang District, Kanchanaburi Province, the statistical significance at 0.05, was physical evidence the most, followed by marketing promotion and the last one is Process. (3) Factors in marketing social media the consumer decision to select restaurant in Muang District, Kanchanaburi Province, the statistical significance at 0.05, was electronic word-of-mouth the most ,customization, trendiness, interaction and the last one is entertainment.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168359.pdfเอกสารฉบับเต็ม13.42 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons