Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10163
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สุขุมาลย์ ชำนิจ | th_TH |
dc.contributor.author | เอกชัย พงษ์พิทักษ์วิเศษ | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-10-31T06:37:21Z | - |
dc.date.available | 2023-10-31T06:37:21Z | - |
dc.date.issued | 2554 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10163 | en_US |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ปัจจัยส่วนบุคคลในการตัดสินใจเลือกลงทุนในธุรกิจแฟรนไชส์ (2) ปัจจัยในการตัดสินใจเลือกลงทุนในธุรกิจแฟรนไชส์ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการการศึกษาครั้งนี้ได้มาโดยวิธีเลือกตัวอย่างแบบบังเอิญ จำนวน 150 คน เครื่องมือที่ใช้ได้แก่แบบสอบถาม การวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ค่าความถี่ ค่าร้อยละ และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษาพบว่า (1) กลุ่มตัวอย่างเป็นเพศชาย สถานภาพสมรสแล้ว อาชีพรับราชการและพนักงานเอกชน อายุระหว่าง 41-50 ปี ระดับรายได้ 10.000-20.000 บาท วุฒิการศึกษาระดับปริญญาตรี กลุ่มตัวอย่างมีความสนใจลงทุนในด้านธุรกิจอาหาร รองลงมาคือธุรกิจร้านสะดวกซื้อ โดยมีวัตถุประสงค์ที่จะประกอบธุรกิจเป็นของตัวเอง การบริหารจัดการร้านจะเป็นผู้บริหารจัดการด้วยตนเอง เงินลงทุนจะเป็นการกู้ยืมจากสถาบันการเงิน (2) ปัจจัยในการตัดสินใจเลือกลงทุนในธุรกิจแฟรนไชส์ โดยแบ่งเป็นด้านการเงินการลงทุนกลุ่มตัวอย่างให้ระดับความสำคัญกับความสามารถในการทำกำไร ด้านการบริหารจัดการได้แก่ผู้บริหารและทีมงานที่มีประสบการณ์สูง ด้านการตลาดได้แก่ความพร้อมทางด้านการตลาด ด้านความรู้และความเชียวชาญจะให้ระดับความสำคัญกับแผนธุรกิจทั้งระยะสั้นและระยะยาว | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | แฟรนไชส์ | th_TH |
dc.subject | การลงทุน--การตัดสินใจ | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจ | th_TH |
dc.title | ปัจจัยในการตัดสินใจเลือกลงทุนในธุรกิจแฟรนไชส์ | th_TH |
dc.title.alternative | Factors affecting to invest in franchise business | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this study was (1) to determine individuals' decision making process in investing in a franchise business; and (2) to study the decision making factor in investing business. The primary samples in this study was 150 seminar participants who were in all seminar activities by comment sampling. The tool used in this study was a questionnaire data were analysis by frequency, percentage, and standard deviation. The results of this study indicated that (1) most participants were married male public servant, and private business employees occupations, age between 41-55 with income level at Bhat 10,000-20,000, and Bachelor degree. The samples were interested in investment of food business followed by convenience store with intention self entrepreneur. Their investment were the loan from financial institution; and (2) investment decision factors in franchise business based on the investor's capability in making profit, business management factor experience in market of the executive and team, marketing factor based on readiness of marketing, and knowledge and expertise factors based on long term and short term business plan. | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
137429.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 8.93 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License