Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10488
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวิศนันท์ อุปรมัย, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorสุนิษา สำราญ, 2531--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-11-16T03:02:52Z-
dc.date.available2023-11-16T03:02:52Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10488-
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยด้านประชากรศาสตร์กับการตัดสินใจสมัครใช้บัตรกดเงินสด (2) รูปแบบด้านการสื่อสารการตลาดออนไลน์ที่มีผลต่อการตัดสินใจสมัครใช้บัตรกดเงินสดของลูกค้ากลุ่มเจเนอเรชันวาย การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ประชากรที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ ลูกค้ากลุ่มเจเนอเรชันวาย ที่มีอายุระหว่าง 21-40 ปี ที่สมัครใช้บัตรกดเงินสด ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดชลบุรี ระหว่างเดือนเมษายน ถึงกันยายน 2564 ซึ่งไม่ทราบจำนวนประชากรที่แน่นอน คำนวณขนาดกลุ่มตัวอย่างโดยใช้สูตรของคอแครน ได้จำนวน 400 คน ใช้วิธีสุ่มตัวอย่างแบบหลายขั้นตอน โดยวิธีการแบ่งกลุ่มตัวอย่างแบบโควต้า และทำการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง รวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ร้อยละ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทคสอบค่าที และการวิเคราะห์ความแเปรปรวนทางเดียว ผลการศึกษาพบว่า (1) ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ที่มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจสมัครใช้บัตรกดเงินสดของลูกค้ากลุ่มเจเนอเรชันวาย ปัจจัยด้านเพศไม่มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจสมัครใช้บัตรกดเงินสด ปัจจัยด้านอายุ ระดับการศึกษา สถานภาพ อาชีพ และด้านรายได้มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจสมัครใช้บัตรกดเงินสด อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 (2) รูปแบบของการสื่อสารการตลาดออนไลน์ผ่านเฟซบุ๊ก มีผลต่อการตัดสินใจสมัครใช้บัตรกดเงินสดของลูกค้ากลุ่มเจเนอเรชันวายในระดับมากที่สุด การสื่อสารการตลาดออนไลน์ผ่านเว็บไซค์ มีผลต่อการตัดสินใจสมัครใช้บัตรกคเงินสดของลูกค้ากลุ่มเจเนอเรชันวายในระดับมาก การสื่อสารการตลาดออนไลน์ผ่าน ไลน์ และผ่านยูทูบ มีผลต่อการตัดสินใจสมัครใช้บัตรกคเงินสดของลูกค้ากลุ่มเขเนอเรชันวายในระดับปานกลางตามลำดับth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการจัดการธุรกิจและการบริการ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectบัตรเครดิต--การตลาดth_TH
dc.subjectธนาคารพาณิชย์--ไทยth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--การจัดการธุรกิจและการบริการth_TH
dc.titleการสื่อสารการตลาดออนไลน์ที่มีผลต่อการตัดสินใจสมัครใช้บัตรกดเงินสดของลูกค้ากลุ่มเจเนอเรชันวายth_TH
dc.title.alternativeOnline marketing communication that affects the decision to apply for a cash card of customers Gen-Yen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study were (1) to study the relationship between demographic factors and the decision to apply for a cash card (2) to study the form of online marketing communication affecting the decision to apply for a cash card of generation Y customers. This study was quantitative study. The population used in this study was the generation Y customers who are between 21-40 years old and applied for a cash card in Muang, Chonburi Province between April and September 2021. The population was unknown. The total size of 400 samples were determined using the Cochran’s formula. The multi-stage random sampling consist of the quota sampling and the purposive sampling were used. The instrument used for data collection was an online questionnaire. The descriptive statistics were used to analyze the demographic factors of the respondents' general data. The descriptive statistical were mean, percentage, standard deviation, t test and one-way ANOVA. The results of the study showed that (1) the demographic factors, different gender was not affecting the decision to apply for a cash card of generation Y customers, while age, education level, marriage status, occupation and income were related to the decision to apply for a cash card with a statistically significant implication of 0.05 (2) The online marketing communication factors by Facebook was strongest affecting the decision to apply for a cash card of Generation Y customers. The online marketing communication factors by website communication was high affecting the decision to apply for a cash card of Generation Y customers at the high level. The online communication factors by Line and YouTube were medium affecting the decision to apply for a cash card of Generation Y customers respectivelyen_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม3.94 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons