Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10515
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวาสนา ทวีกุลทรัพย์, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorประชา วงค์ศรีดา, 2518--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-11-16T08:27:18Z-
dc.date.available2023-11-16T08:27:18Z-
dc.date.issued2562-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10515-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) พัฒนาชุดการสอนผ่านสื่อสังคม วิชาประวัติศาสตร์ไทย 1 เรื่อง อาณาจักรโบราณในดินแดนประเทศไทย สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ที่กำหนด (2) ศึกษาความก้าวหน้าทางการเรียนของนักเรียนที่เรียนด้วยชุดการสอนผ่านสื่อสังคม เรื่อง อาณาจักรโบราณในดินแดนประเทศไทย และ (3) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนที่เรียนด้วยชุดการสอนผ่านสื่อสังคม เรื่อง อาณาจักรโบราณในดินแดนประเทศไทย กลุ่มตัวอย่างการวิจัย คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนวิทยาศาสตร์จุฬาภรณราชวิทยาลัย เชียงราย ที่เรียนในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2562 จำนวน 1 ห้องเรียน จำนวนนักเรียน 35 คน โดยใช้วิธีการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือการวิจัย ประกอบด้วย (1) ชุดการสอนผ่านสื่อสังคม เรื่อง อาณาจักรโบราณในดินแดนประเทศไทย (2) แบบทดสอบก่อนและหลังเรียน และ (3) แบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียนที่เรียนด้วยชุดการสอนผ่านสื่อสังคม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าประสิทธิภาพ E./E2 การทดสอบค่าที ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่า (1) ชุดการสอนผ่านสื่อสังคมที่ผลิตขึ้นมีประสิทธิภาพ 80.07/80.58 ซึ่งมีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ที่กำหนด 80/80 (2) นักเรียนที่เรียนด้วยชุดการสอนผ่านสื่อสังคมมีความก้าวหน้าทางการเรียนเพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (3) นักเรียนที่เรียนด้วยชุดการสอนผ่านสื่อสังคมมีความพึงพอใจอยู่ในระดับมากth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectประวัติศาสตร์--การสอนด้วยสื่อth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--เทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษาth_TH
dc.titleการพัฒนาชุดการสอนผ่านสื่อสังคม วิชาประวัติศาสตร์ไทย 1 เรื่อง อาณาจักรโบราณในดินแดนประเทศไทย สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนวิทยาศาสตร์จุฬาภรณราชวิทยาลัย เชียงรายth_TH
dc.title.alternativeDevelopment of an instructional package via social media in the Thai History 1 Course on the topic of Ancient Kingdoms in Thailand Territory for Mathayom Suksa V students at Princess Chulabhorn Science High School Chiang Raien_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to develop an instructional package via social media in the Thai History 1 Course on the topic of Ancient Kingdoms in Thailand Territory for Mathayom Suksa V students based on the set efficiency criterion; (2) to study the learning progress of students who learned from the instructional package via social media on the topic of Ancient Kingdoms in Thailand Territory; and (3) to study the satisfaction of students with the instructional package via social media on the topic of Ancient Kingdoms in Thailand Territory. The research sample consisted of 35 Mathayom Suksa V students in two intact classrooms of Princess Chulabhorn Science High School Chiang Rai during the second semester of the 2019 academic year, obtained by cluster sampling. The research instruments were (1) an instructional package via social media on the topic of Ancient Kingdoms in Thailand Territory; (2) two parallel forms of a learning achievement test for pre-testing and post-testing; and (3) a questionnaire on student’s satisfaction with the instructional package via social media. Statistics employed for data analysis were the E1/E2 efficiency index, mean, standard deviation, and t-test. Research findings revealed that (1) the developed instructional package via social media on the topic of Ancient Kingdoms in Thailand Territory was efficient at 80.07/80.58, thus meeting the set 80/80 efficiency criterion; (2) students who learned from the instructional package via social media achieved learning progress significantly at the .05 level; and (3) students who learned from the instructional package via social media were satisfied with the instructional package at the high levelen_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม43.97 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons