Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10936
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสังวรณ์ งัดกระโทก, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorนลินี ณ นคร, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorฟาทูณี มะมีเยาะ, 2524--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2023-12-20T03:04:28Z-
dc.date.available2023-12-20T03:04:28Z-
dc.date.issued2560-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10936-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม.(การวัดและประเมินผลการศึกษา))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2560th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อประเมินหลักสูตรอนุปริญญาศึกษาศาสตร์ สาขาวิชาการศึกษาปฐมวัย วิทยาลัยชุมชนนราธิวาสในด้านคุณภาพของหลักสูตร คุณภาพการบริหารการนำหลักสูตรไปใช้ และผลสัมฤทธิ์ของหลักสูตร ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ด้านคุณภาพของหลักสูตร มีวัตถุประสงค์สอดคล้องกับความต้องการของชุมชนและสังคม โครงสร้างของหลักสูตรมีการแบ่งหมวดสัดส่วนเนื้อหาและจำนวนหน่วยกิตเหมาะสม และเนื้อหาของหลักสูตรมีความสอดคล้องกับวัตถุประสงค์ของหลักสูตรและมีความทันสมัย (2) ด้านคุณภาพการบริหารการนำหลักสูตรไปใช้ พบว่า การบริหารหลักสูตรอาจารย์ผู้สอน กระบวนการเรียนการสอน สื่อการเรียนการสอน และการวัดและประเมินผลการศึกษา มีคุณภาพอยู่ในระดับมาก และ(3) ด้านผลสัมฤทธิ์ของหลักสูตร พบว่า นักศึกษาชั้นปีสุดท้าย และผู้สำเร็จการศึกษา มีความสามารถในการปฏิบัติงานในระดับมาก ผู้ใช้บัณฑิตมีความพึงพอใจต่อหลักสูตรอยู่ในระดับมากth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการวัดและประเมินผลการศึกษา --วิทยานิพนธ์th_TH
dc.subjectการประเมินหลักสูตรth_TH
dc.titleการประเมินหลักสูตรอนุปริญญาศึกษาศาสตร์ สาขาวิชาการศึกษาปฐมวัยของวิทยาลัยชุมชนนราธิวาสth_TH
dc.title.alternativeAn evaluation of Diploma Program in Early Childhood Education of Narathiwat Community Collegeen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThis research aimed to evaluate the Diploma Program in Early Childhood Education of Narathiwat Community College in three aspects: quality of the program, quality of the program implementation management, and the program accomplishment. Research informants included five experts, 27 instructors, 165 senior students, 131 graduates, and 28 users of the graduates. The research instruments were a questionnaire and an interview structure. Statistics employed for data analysis were the frequency, percentage, mean, and standard deviation. The research findings were as follows: (1) regarding quality of the program, it was found that objectives of the program responded to the needs of the community and society; in terms of program structure, the division of contents and the number of credits were appropriate; and the program contents were in accordance with the program objectives and were up-to-date; (2) regarding quality of the program implementation management, it was found that the program management, instructors, instructional process, instructional media, and measurement and evaluation had high level of quality; and (3) regarding the program accomplishment, it was found that the senior students and graduates were highly competent in work performance; and the users of graduates were satisfied with the program at the high level.en_US
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม14.81 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons