Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11058
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุวรรณี ยหะกรth_TH
dc.contributor.authorนาตยา บุนนาค, 2525-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-01-09T03:39:19Z-
dc.date.available2024-01-09T03:39:19Z-
dc.date.issued2561-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11058en_US
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2561th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบความสามารถในการอ่านจับใจความของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 ก่อนและหลังได้รับการสอนด้วยเทคนิคการสอน CIRC และ (2) เปรียบเทียบความสามารถในการเขียนสรุปความของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 ก่อนและหลังได้รับการสอนด้วยเทคนิคการสอน CIRC กลุ่มตัวอย่าง คือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนบ้านมะเดื่อ จังหวัดระยอง ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2562 จำนวน 1 ห้องเรียน นักเรียน 17 คน ได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ (1) แผนการจัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิคการสอน CIRC (2) แบบวัดความสามารถการอ่านจับใจความ และ (3) แบบวัดความสามารถการเขียนสรุปความ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฎว่า (1) นักเรียนที่ได้รับการสอนด้วยเทคนิคการสอน CIRC มีคะแนนความสามารถในการอ่านจับใจความหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (2) นักเรียนที่ได้รับการสอนด้วยเทคนิคการสอน CIRC มีคะแนนความสามารถในการเขียนสรุปความหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ. 05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectความเข้าใจในการอ่านth_TH
dc.subjectภาษาไทย--การเขียน--การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)th_TH
dc.subjectภาษาไทย--การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)--ไทย--ระยองth_TH
dc.subjectภาษาไทย--เทคนิคth_TH
dc.titleผลการใช้เทคนิคการสอน CIRC ที่มีต่อความสามารถในการอ่านจับใจความและการเขียนสรุปความของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนบ้านมะเดื่อ จังหวัดระยองth_TH
dc.title.alternativeThe effects of using the CIRC teaching technique on reading comprehension and summary writing abilities of Prathom Suksa III students at Ban Maduea School in Rayong Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this research were (1) to compare the reading comprehension abilities of Prathom Suksa III students before and after being taught with the CIRC teaching technique; and (2) to compare the summary writing abilities of Prathom Suksa III students before and after being taught with the CIRC teaching technique. The research sample consisted of 17 Prathom Suksa III students in an intact classroom of Ban Maduea School in Rayong province during the first semester of the 2019 academic year, obtained by cluster sampling. The employed research instruments were (1) learning management plans for the CIRC teaching technique, (2) a reading comprehension ability test, and (3) a summary writing ability test. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed that (1) the post-learning reading comprehension ability scores of the students who were taught with the CIRC teaching technique were significantly higher than their pre-learning counterpart scores at the .05 level; and (2) the post-learning summary writing ability scores of the students who were taught with the CIRC teaching technique were significantly higher than their pre-learning counterpart scores at the .05 levelen_US
dc.contributor.coadvisorศุภวรรณ์ เล็กวิไลth_TH
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltex.pdfเอกสารฉบับเต็ม2.33 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons