Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11192
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวินิจ เทือกทอง, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorองอาจ ซึมรัมย์, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorสุจิตรา จันกวด, 2531--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-01-19T06:30:43Z-
dc.date.available2024-01-19T06:30:43Z-
dc.date.issued2561-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11192-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))-- มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2561th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยด้านเจตคติต่อการเรียน และสร้างสมการพยากรณ์ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ในโรงเรียนสหวิทยาเขตศรีวิเชียร สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 40 กลุ่มตัวอย่าง นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ในโรงเรียนสหวิทยาเขตศรีวิเชียร สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 40 จำนวน 146 คน สถิติที่วิเคราะห์ข้อมูล ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ และการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษา พบว่า 1) ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยด้านเจตคติต่อการเรียน อย่างนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 2) ผลการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ พบว่า ต้วแปรอิสระทั้ง 6 ตัว มีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 และมีสมการถดถอยในรูปคะแนนดิบและคะแนนมาตรฐานth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน--คณิตศาสตร์th_TH
dc.subjectคณิตศาสตร์--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)th_TH
dc.titleปัจจัยที่ส่งผลต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ในโรงเรียนสหวิทยาเขตศรีวิเชียร สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 40th_TH
dc.title.alternativeFactors affecting mathematics learning achievement of Mathayom Suksa V students of a school in Sriwichian Consortium under the Secondary Education Service Area Office 40en_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to study the relationships of attitude toward mathematics learning, achievement motivation in learning mathematics, attention in studying mathematics, teaching quality of mathematics teachers, learning atmosphere in mathematics classroom, and the support for mathematics learning by parents with mathematics learning achievement of Mathayom Suksa V students in a school in Sriwichian Consortium under the Secondary Education Service Area Office 40; and (2) to create a predicting equation for mathematics learning achievement of Mathayom Suksa V students in a school in Sriwichian Consortium under the Secondary Education Service Area Office 40. The research sample consisted of 146 Mathayom Suksa V students studying in the 2018 academic year in a school in Sriwichian Consortium under the Secondary Education Service Area Office 40, obtained by stratified random sampling. A computer program was employed to compute the sample size of 146 students. The research instruments were a questionnaire on attitude toward mathematics learning, achievement motivation in learning mathematics, attention in studying mathematics, teaching quality of mathematics teachers, learning atmosphere in mathematics classroom, and the support for mathematics learning by parents; and a mathematics learning achievement recording form. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, correlation, and multiple regression analysis. The research findings revealed that (1) the relationships of attitude toward mathematics learning, achievement motivation in learning mathematics, attention in studying mathematics, teaching quality of mathematics teachers, and the support for mathematics learning by parents with mathematics learning achievement were 0.726, 0.507, 0.694, 0.256 and 0.494 respectively, which were at the significant level of .01; while the relationship of learning atmosphere in mathematics classroom with mathematics learning achievement was 0.173, which was at a significant level of .05; and (2) results of multiple regression analysis showed that the six independent variables could be combined to explain the variance of the dependent variable by 60.6% which was at the high level and significant at the .01 level. The predicting equations in raw score and standard score forms were also identifieden_US
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext.pdfเอกสารฉบับเต็ม3.65 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons