Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11248
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorพาณี สีตกะลิน, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorหุสนา ใบกาเด็ม, 2529--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาศาสตร์สุขภาพth_TH
dc.date.accessioned2024-01-24T06:43:23Z-
dc.date.available2024-01-24T06:43:23Z-
dc.date.issued2562-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11248-
dc.description.abstractการศึกษาวิจัยเชิงพรรณนา มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ปัจจัยส่วนบุคคล ปัจจัยส่วนประสมการตลาดในการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนขนาดเล็กในจังหวัดกระบี่ และ (2) ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนขนาดเล็กในจังหวัดกระบี่ ผลการศึกษาพบว่า (1) ปัจจัยส่วนบุคคล ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง แต่งงานแล้ว อายุระหว่าง 20-40 ปี นับถือศาสนาพุทธและอิสลามในสัดส่วนที่ใกล้เคียงกัน ระดับการศึกษาส่วนใหญ่อยู่ในระดับปริญญาตรี ส่วนใหญ่เป็นพนักงานในบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนระหว่าง 15,000 - 30,000 บาทมารับการรักษาที่โรงพยาบาล 2-5 ครั้งต่อปี ส่วนใหญ่เป็นผู้จ่ายค่าบริการด้วยตนเอง ปัจจัยส่วนประสมการตลาด ทุกด้านอยู่ในระดับสูง และ (2) ปัจจัยส่วนบุคคล อายุ และศาสนา และปัจจัยส่วนประสมการตลาดทุกด้านมีผลเชิงบวกต่อการตัดสินใจและใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนขนาดเล็กในจังหวัดกระบี่อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)th_TH
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectโรงพยาบาลเอกชน--การตลาดth_TH
dc.subjectโรงพยาบาลเอกชน --การตัดสินใจth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารสาธารณสุขth_TH
dc.titleปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนขนาดเล็กในจังหวัดกระบี่th_TH
dc.title.alternativeMarketing-mix factors influencing a decision to use services of a small private hospital in Krabi Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameสาธารณสุขศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาศาสตร์สุขภาพth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThis descriptive research aimed to identify: (1) personal factors and marketing-mix factors in deciding to use medical services; and (2) factors influencing a decision to use the services, all at a small private hospital in Krabi province. The study involved 250 outpatients randomly selected at the hospital. Via a questionnaire, they were asked about personal factors, marketing-mix factors, and decision-making in using hospital services. The data on marketing-mix factors and decision-making process had Cronbach alpha values of 0.926 and 0.916, respectively. Percentage, mean, standard deviation, and multiple regression were used in data analysis. The results showed that: (1) concerning personal factors, of all 250 respondents, most of them were married women, aged between 20-40 years; about the same proportions were Buddhists and Muslims. They mostly had completed a bachelor’s degree, were private company employees, had a monthly income of 15,000–30,000 baht, visited the hospital 2–5 times per year, and made out-of-pocket payments for medical services. And all marketing-mix factors in all aspects were at a high level; and (2) personal factors (age and religion) and all marketing-mix factors were positively and significantly associated with the decision-making to use the services at the small private hospital in the province (p = 0.05).en_US
Appears in Collections:Health-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม18.42 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons