Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11305
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorณัฐพร เห็นเจริญเลิศ, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorโพธิเศรษฐ์ โพธิ์ปลอด-
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยีth_TH
dc.date.accessioned2024-01-26T07:35:47Z-
dc.date.available2024-01-26T07:35:47Z-
dc.date.issued2562-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11305-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) พัฒนาระบบ 2) ประเมินความพึงพอใจในการใช้งานระบบแจ้งซ่อมคอมพิวเตอร์ออนไลน์ ผ่านสื่อสังคมออนไลน์ กรณีศึกษา คณะเทคโนโลยีอุตสาหกรรม มหาวิทยาลัยราชภัฏนครศรีธรรมราช การวิจัยเชิงปริมาณ กลุ่มตัวอย่าง คือ คณาจารย์และเจ้าหน้าที่ รวมทั้งสิ้น จำนวน 40 คน ผลการวิจัย พบว่า ความพึงพอใจในภาพรวมของระบบแจ้งซ่อมคอมพิวเตอร์ออนไลน์ ผ่านสื่อสังคมออนไลน์ อยู่ในระดับพอใจมากที่สุด วิเคราะห์ข้อมูลรายด้าน อยู่ในระดับพอใจมากที่สุด โดยระบบแจ้งซ่อมคอมพิวเตอร์ออนไลน์ ผ่านสื่อสังคมออนไลน์สนับสนุนให้การแจ้งซ่อมมีประสิทธิภาพมากขึ้น สามารถนำไปใช้ในการวางแผน และปรับปรุงการบริการ และประยุกต์ใช้ในองค์กรที่มีหน่วยงานด้านเทคโนโลยีสารสนเทศth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectสื่อสังคมออนไลน์--การใช้ประโยชน์th_TH
dc.subjectเฟซบุ๊ค--การศึกษาการใช้th_TH
dc.subjectการซ่อมแซม--อุปกรณ์--ความพอใจของผู้ใช้บริการth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--เทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสารth_TH
dc.titleการพัฒนาระบบแจ้งซ่อมคอมพิวเตอร์ออนไลน์ ผ่านสื่อสังคมออนไลน์ กรณีศึกษา คณะเทคโนโลยีอุตสาหกรรม มหาวิทยาลัยราชภัฏนครศรีธรรมราชth_TH
dc.title.alternativeDevelopment of online computer repair notification system via social media : a case study of Faculty of industrial technology, Nakhon Si Thammarat Rajabhat Universityen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameวิทยาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยีth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to develop an online computer repair notification system via Line Notify and Facebook Messenger (2) to evaluate the user satisfaction of online computer repair notification system via Line Notify and Facebook Messenger. The researcher developed online computer repair notification system via social media according to the conceptual framework of ITIL. The System Development Life Cycle (SDLC) model was employed to implement the web application with PHP and MySQL database which used Line Notify and Facebook Messenger to alarm about computer maintenance to the maintenance technicians. To evaluate the user satisfaction by the sample of 40 people of the online computer repair notification system via social media online surveys were conducted, consisting of 34 instructors and 6 staffs of Faculty of Industrial Technology Nakhon Si Thammarat Rajabhat University. The research findings were that, the satisfaction survey results in general were at the highest level (  = 4.29, S.D. = 0.47). For each satisfaction item, the average scores of the system efficiency, system support, design of the system, and usefulness of the system were all very satisfied which were 4.31 (S.D. = 0.58), 4.30 (S.D. = 0.59), 4.28 (S.D. = 0.47), and 4.28 (S.D. = 0.59), respectively. Finally, the development of online computer maintenance system using social media improved computer maintenance more efficiency, and be used to plan for improving the service. It could be utilized to develop management systems for the other information technology departments in the futureen_US
Appears in Collections:Science Tech - Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext.pdfเอกสารฉบับเต็ม13.28 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons