Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11305
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ณัฐพร เห็นเจริญเลิศ | th_TH |
dc.contributor.author | โพธิเศรษฐ์ โพธิ์ปลอด, 2523- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี | th_TH |
dc.date.accessioned | 2024-01-26T07:35:47Z | - |
dc.date.available | 2024-01-26T07:35:47Z | - |
dc.date.issued | 2562 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11305 | - |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) พัฒนาระบบ 2) ประเมินความพึงพอใจในการใช้งานระบบแจ้งซ่อมคอมพิวเตอร์ออนไลน์ ผ่านสื่อสังคมออนไลน์ กรณีศึกษา คณะเทคโนโลยีอุตสาหกรรม มหาวิทยาลัยราชภัฏนครศรีธรรมราช การวิจัยเชิงปริมาณ กลุ่มตัวอย่าง คือ คณาจารย์และเจ้าหน้าที่ รวมทั้งสิ้น จำนวน 40 คน ผลการวิจัย พบว่า ความพึงพอใจในภาพรวมของระบบแจ้งซ่อมคอมพิวเตอร์ออนไลน์ ผ่านสื่อสังคมออนไลน์ อยู่ในระดับพอใจมากที่สุด วิเคราะห์ข้อมูลรายด้าน อยู่ในระดับพอใจมากที่สุด โดยระบบแจ้งซ่อมคอมพิวเตอร์ออนไลน์ ผ่านสื่อสังคมออนไลน์สนับสนุนให้การแจ้งซ่อมมีประสิทธิภาพมากขึ้น สามารถนำไปใช้ในการวางแผน และปรับปรุงการบริการ และประยุกต์ใช้ในองค์กรที่มีหน่วยงานด้านเทคโนโลยีสารสนเทศ | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | - |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | สื่อสังคมออนไลน์--การใช้ประโยชน์ | th_TH |
dc.subject | เฟซบุ๊ค--การศึกษาการใช้ | th_TH |
dc.subject | การซ่อมแซม--อุปกรณ์--ความพอใจของผู้ใช้บริการ | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--เทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร | th_TH |
dc.title | การพัฒนาระบบแจ้งซ่อมคอมพิวเตอร์ออนไลน์ ผ่านสื่อสังคมออนไลน์ กรณีศึกษา คณะเทคโนโลยีอุตสาหกรรม มหาวิทยาลัยราชภัฏนครศรีธรรมราช | th_TH |
dc.title.alternative | Development of online computer repair notification system via social media : a case study of Faculty of industrial technology, Nakhon Si Thammarat Rajabhat University | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | วิทยาศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this research were (1) to develop an online computer repair notification system via Line Notify and Facebook Messenger (2) to evaluate the user satisfaction of online computer repair notification system via Line Notify and Facebook Messenger. The researcher developed online computer repair notification system via social media according to the conceptual framework of ITIL. The System Development Life Cycle (SDLC) model was employed to implement the web application with PHP and MySQL database which used Line Notify and Facebook Messenger to alarm about computer maintenance to the maintenance technicians. To evaluate the user satisfaction by the sample of 40 people of the online computer repair notification system via social media online surveys were conducted, consisting of 34 instructors and 6 staffs of Faculty of Industrial Technology Nakhon Si Thammarat Rajabhat University. The research findings were that, the satisfaction survey results in general were at the highest level ( = 4.29, S.D. = 0.47). For each satisfaction item, the average scores of the system efficiency, system support, design of the system, and usefulness of the system were all very satisfied which were 4.31 (S.D. = 0.58), 4.30 (S.D. = 0.59), 4.28 (S.D. = 0.47), and 4.28 (S.D. = 0.59), respectively. Finally, the development of online computer maintenance system using social media improved computer maintenance more efficiency, and be used to plan for improving the service. It could be utilized to develop management systems for the other information technology departments in the future | en_US |
Appears in Collections: | Science Tech - Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fulltext.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 13.28 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License