Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11372
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorบริบูรณ์ ปิ่นประยงค์th_TH
dc.contributor.authorภาวิณี ยะถา, 2533-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2024-02-02T02:58:02Z-
dc.date.available2024-02-02T02:58:02Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11372en_US
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) ปัจจัยส่วนบุคคลของสมาชิกสหกรณ์การเกษตรสามชุก จำกัด 2) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยส่วนประสมการตลาดของสหกรณ์การเกษตรสามชุก จำกัด และ 3) เปรียบเทียบปัจจัยส่วนประสมการตลาดของสหกรณ์การเกษตรสามชุก จำกัด จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล การศึกษาครั้งนี้เป็นการศึกษาเชิงสำรวจ ประชากรคือ สมาชิกสหกรณ์การเกษตรสามชุก จำกัด จำนวน 4,672 คน กำหนดขนาดของกลุ่มตัวอย่าง โดยใช้สูตรของทาโร่ ยามาเน่ ได้จำนวน 368 คน และใช้วิธีการสุ่มแบบหลายขั้นตอน เครื่องมือที่ใช้ในการรวบรวมข้อมูล คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที ค่าเอฟ โดยการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการเปรียบเทียบเชิงพหุคูณด้วยวิธีของแอลเอสดี ผลการศึกษา พบว่า 1) สมาชิกสหกรณ์การเกษตรสามชุก จำกัด ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 46-60 ปี มีรายได้ 8,001-10,000 บาท ต่อเดือน และมีระดับการศึกษาชั้นประถมศึกษา 2) สมาชิกมีความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยส่วนประสมการตลาด ได้แก่ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านผลิตภัณฑ์ อยู่ในระดับมากที่สุด ส่วนด้านบุคคล ด้านกระบวนการ ด้านกายภาพ ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านราคา อยู่ในระดับมาก 3) สมาชิกสหกรณ์การเกษตรสามชุก จำกัด ที่มีเพศ อายุ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน และระดับการศึกษาที่แตกต่างกัน มีความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยส่วนประสมการตลาดแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectสหกรณ์การเกษตร--ไทย--สุพรรณบุรีth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.titleการศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการใช้บริการของสมาชิกสหกรณ์การเกษตรสามชุก จำกัดth_TH
dc.title.alternativeStudy of factors affecting members’ usage of the services of Samchuk Agricultural Cooperative Limiteden_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study were (1) to study the personal factors of members of Samchuk Agricultural Cooperative Limited; (2) to study the opinion level toward service marketing mix factors of Samchuk Agricultural Cooperative Limited and (3) to compare the service marketing mix factors of the Samchuk Agricultural Cooperative Limited under classification of the personal factors. This study was a survey research. The studied populations were 4,672 members of Samchuk Agricultural Cooperative Limited. The sample size was calculated by Taro Yamada Formula, as a total of 368 samples using multi-stage sampling method. A questionnaire was used as an instrument for data collection. The statistics used in data analysis include frequency, percentage, mean, standard deviation, t-Test, One-way ANOVA and Multiple Comparison using LSD Method. The results of this study indicated that (1) the most respondents of Samchuk Agricultural Cooperative Limited were female, aged between 46-60 years old, had income 8,001-10,000 baht per month, and had an education in elementary school. (2) For their opinion level of service marketing mix factors, place and product factors were at the highest level. People, process, physical evidence, promotion and price were at a high level. (3) Gender, age, occupation and educational level of the members had an effect on opinions toward service marketing mix factors, at a significant level of 0.05.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168668.pdfเอกสารฉบับเต็ม8.67 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons