Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11398
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorทวีศักดิ์ จินดานุรักษ์, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorดวงเดือน สุวรรณจินดา, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorวิชุณีย์ พรหมชาติ, 2523--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-02-05T03:50:16Z-
dc.date.available2024-02-05T03:50:16Z-
dc.date.issued2562-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11398-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม.(วิทยาศาสตร์ศึกษา))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2562th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาวิทยาศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนขยายโอกาส จังหวัดชุมพร และ (2) สร้างสมการพยากรณ์ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาวิทยาศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนขยายโอกาส จังหวัดชุมพร ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) แรงจูงใจใฝ่สัมฤทธิ์ เจตคติต่อวิชาวิทยาศาสตร์ เวลาที่ใช้ในการเรียนรู้ และความรู้พื้นฐานเดิม มีอิทธิพลต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาวิทยาศาสตร์อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01 และ (2) ตัวแปร แรงจูงใจใฝ่สัมฤทธิ์ (X1) เจตคติต่อวิชาวิทยาศาสตร์ (X2) เวลาที่ใช้ในการเรียนรู้ (X3) การส่งเสริมการเรียนของผู้ปกครอง (X4) และความรู้พื้นฐานเดิม (X) สามารถร่วมกันทำนายผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาวิทยาศาสตร์ได้ร้อยละ 13.10 และสามารถนำมาสร้างสมการพยากรณ์ในรูปคะแนนดิบและคะแนนมาตรฐานได้ดังนี้ Y = 8.649+3.134 X1+2.453X2+1.260X3-2.147X4+.237X5 2 =. 183Z1 +.130Z2+.079Z3-150Z4+.168Z5th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน--วิทยาศาสตร์th_TH
dc.subjectวิทยาศาสตร์--กิจกรรมการเรียนการสอนth_TH
dc.subjectวิทยาศาสตร์--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)--ไทย--ชุมพรth_TH
dc.titleปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาวิทยาศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนขยายโอกาส จังหวัดชุมพรth_TH
dc.title.alternativeFactors affecting science learning achievement of Mathayom Suksa I students of education expansion schools in Chumphon Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe research findings showed that (1) the following variables: The objectives of this study were to (1) study factors affecting the science learning achievement of Mathayom Suksa I students at education expansion schools in Chumphon province, and (2) create the predicted equation of science learning achievement of Mathayom Suksa I students at education expansion schools in Chumphon province. The sample of this study consisted of 197 Mathayom Suksa I students at education expansion schools in Chumphon province, obtained by multi-stage random sampling. The research tool was a questionnaire. The statistics used for data analysis were the means, standard deviation, correlation coefficient and multi-regression analysis. achievement motive, attitude towards science, the amount of times spending in science study, and the prior knowledge had positive correlations towards science study which were significant at the .01 level, and (2) achievement motive variable (X1), science learning attitude (X2), the amount of times spending in science study (X3), parental support (X4), and the prior knowledge (X5) were able to predict achievement of science learning by 13.10 percent. These variables could be used to create the predicted equation in raw score and equation in standard score as follows; Ŷ= 8.649+3.134 X1+2.453X2+1.260X3-2.147X4+.237X5 Ź = 183Z +.130Z2+.079Z3 -. 150Z4+.168Z5en_US
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม10.33 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons