Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11418
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุวรรณี ยหะกรth_TH
dc.contributor.authorนิธิวรรณ นุชน้อย, 2532-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-02-06T06:54:20Z-
dc.date.available2024-02-06T06:54:20Z-
dc.date.issued2560-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11418en_US
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2560th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบทักษะการใช้ภาษาไทยระหว่างก่อนเรียนกับหลังเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ที่เรียนโดยการจัดกิจกรรมการเรียนรู้แบบสตอรี่ไลน์ และ (2) ศึกษาเจตคติต่อการเรียนวิชาภาษาไทยของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ที่เรียนโดยการจัดกิจกรรมการเรียนรู้แบบสตอรี่ไลน์ ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ที่เรียนโดยการจัดกิจกรรมการเรียนรู้แบบสตอรี่ไลน์มีทักษะการใช้ภาษาไทยหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (2) นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ที่เรียนโดยการจัดกิจกรรมการเรียนรู้แบบสตอรี่ไลน์มีเจตคติต่อการเรียนวิชาภาษาไทยอยู่ในระดับมากth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectภาษาไทย--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)--ไทย--กรุงเทพฯth_TH
dc.subjectการเรียนรู้แบบมีส่วนร่วมth_TH
dc.subjectการศึกษาต่อเนื่อง--ไทยth_TH
dc.titleผลการจัดกิจกรรมการเรียนรู้แบบสตอรี่ไลน์ที่มีต่อทักษะการใช้ภาษาไทยและเจตคติต่อการเรียนวิชาภาษาไทยของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ในกรุงเทพมหานครth_TH
dc.title.alternativeThe effects of storyline learning activities management on Thai language usage skills and attitude toward Thai language learning of Mathayom Suksa IV students in Bangkok Metropolisen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to compare the pre-learning and post-learning Thai language usage skills of Mathayom Suksa IV students who learned under the storyline learning activities management; and (2) to study attitude toward Thai language learning of Mathayom Suksa IV students who learned under the storyline learning activities management. The research sample consisted of 40 Mathayom Suksa IV students in an intact classroom of Dhepsirin Romklao School in Bangkok Metropolis during the second semester of the 2015 academic year, obtained by cluster sampling. The experiment was conducted under the one-group pretest-posttest research design. The employed research instruments comprised (1) learning activities management plans for the storyline learning approach; (2) a Thai language usage skills test, with reliability coefficient of .93; and (3) a scale to assess attitude toward Thai language learning, with reliability coefficient of .92. Data were analyzed using the mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed that (1) the post-learning Thai language usage skills of Mathayom Suksa IV students who learned under the storyline learning activities management were significantly higher than their pre-learning counterpart skills at the .05 level; and (2) attitude toward Thai language learning of Mathayom Suksa IV students who learned under the storyline learning activities management was at the high levelen_US
dc.contributor.coadvisorศุภวรรณ์ เล็กวิไลth_TH
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
156778.pdfเอกสารฉบับเต็ม4.36 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons