Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11449
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | อารีรักษ์ มีแจ้ง | th_TH |
dc.contributor.author | อุทุมพร แก้วภู่, 2523- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษา | th_TH |
dc.date.accessioned | 2024-02-12T03:06:35Z | - |
dc.date.available | 2024-02-12T03:06:35Z | - |
dc.date.issued | 2560 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11449 | en_US |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน)--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2560 | th_TH |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบความสามารถด้านการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียน ชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ก่อนเรียนและหลังเรียนโดยใช้การจัดการเรียนรู้แบบอรรถลักษณะ และ (2) ศึกษาความพึงพอใจต่อการเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 กลุ่มตัวอย่าง คือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 จำนวน 25 คน ของโรงเรียนสุมานัน จังหวัดสมุทรปราการ ในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2559 ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) คะแนนเฉลี่ยความสามารถด้านการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 หลังเรียน โดยใช้การสอนแบบอรรถลักษณะสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (2) ความพึงพอใจต่อการเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ในภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | ภาษาอังกฤษ--การเขียน--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)--ไทย--สมุทรปราการ | th_TH |
dc.subject | ความพอใจ | th_TH |
dc.title | ผลการจัดการเรียนรู้โดยใช้การสอนแบบอรรถลักษณะ ที่มีต่อความสามารถทางการเขียนภาษาอังกฤษ และความพึงพอใจที่มีต่อการเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 สังกัดสำนักงานศึกษาธิการ จังหวัดสมุทรปราการ | th_TH |
dc.title.alternative | The effects of learning management using the genre-based teaching approach on English writing ability and learning satisfaction of Prathom Suksa VI students under Samut Prakan Provincial Education Office | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this research were to (1) compare English writing ability of students Prathom Suksa VI before and after learning under the genre – based teaching approach; and (2) study the satisfaction in learning of Prathom Suksa VI students. The research sample consisted of 25 Prathom Suksa VI students at Sumanan School in Samutprakarn province during the second semester of the 2017 academic year, obtained by cluster sampling. The employed research tools were (1) genre – based learning management plans, (2) an English writing ability test, and (3) a questionnaire to assess the satisfaction with learning. The data was analyzed by using the mean, standard deviation and t- test The research findings showed that (1) the post-learning mean score on English writing ability of Sumanan School students was significantly higher than its pre-learning counterpart at the .05 level of statistical significance; and (2) the overall satisfaction in the learning of Prathom Suksa VI students was at the highest level. | en_US |
dc.contributor.coadvisor | ศิตา เยี่ยมขันติถาวร | th_TH |
Appears in Collections: | Edu-Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
159463.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 2.75 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License