Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11491
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorพนมพัทธ์ สมิตานนท์th_TH
dc.contributor.authorปัทมพร พรมทอง, 2520-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2024-02-19T03:14:03Z-
dc.date.available2024-02-19T03:14:03Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11491en_US
dc.description.abstractการศึกษาในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ระดับความคิดเห็นที่มีต่อประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของข้าราชการ (2) ปัจจัยที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของข้าราชการ (3) แนวทางการเพิ่มประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานของข้าราชการในสังกัดกรมการปกครอง จังหวัดสกลนคร การศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ และวิจัยเชิงสำรวจ การศึกษานี้ศึกษาจากประชากรทั้งหมด ซึ่งประกอบด้วย ข้าราชการสังกัดกรมการปกครองที่ปฏิบัติงานอยู่ในพื้นที่จังหวัดสกลนคร ประกอบด้วย นายอำเภอ, ปลัดอำเภอหัวหน้ากลุ่มงาน, ปลัดอำเภอ/เจ้าพนักงานปกครอง เจ้าหน้าที่สายงานการเงิน เจ้าหน้าที่ปกครอง จำนวน 232 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูล คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณ และการทดสอบค่าเอฟ ผลการศึกษา พบว่า (1) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของข้าราชการกรมการปกครอง จังหวัดสกลนคร โดยรวมอยู่ในระดับมาก (2) ปัจจัยที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของข้าราชการกรมการปกครองจังหวัดสกลนคร มีจำนวน 3 ปัจจัย ได้แก่ ปัจจัยสุขวิทยา ปัจจัยจูงใจ และปัจจัยที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพในการปฏิบัติงาน ซึ่งสามารถพยากรณ์ประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของข้าราชการกรมการปกครอง จังหวัดสกลนคร ได้ร้อยละ 46.6 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ (3) แนวทางการพัฒนาประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของข้าราชการกรมการปกครอง จังหวัดสกลนคร ได้แก่ การกำหนดโยบายที่ผ่านการมีส่วนร่วมโดยมีวัตถุประสงค์ชัดเจนและดำเนินการได้จริง การปกครองและบังคับ บัญชาโดยยึดหลักเหตุผล การส่งเสริมการทำงานเป็นทีม การปรับปรุงเงินเดือน/ผลตอบแทนที่เหมาะสม และการจัดสภาพแวดล้อมในการทำงานที่เหมาะสม.th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothth_TH
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช--สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช--แขนงวิชาบริหารรัฐกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectสมรรถภาพในการทำงานth_TH
dc.subjectการจูงใจในการทำงานth_TH
dc.subjectข้าราชการ--ทัศนคติth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารรัฐกิจth_TH
dc.titleปัจจัยที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของข้าราชการกรมการปกครอง จังหวัดสกลนครth_TH
dc.title.alternativeFactors affecting work efficiency of the government officials, Department of Provincial Administration in Sakon Nakhon Provinceen_US
dc.typeThesisth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study are to study (1) the level of opinions on working efficiency of the government officials (2) factors affecting working efficiency of the government officials and, (3) guidelines to enhance working efficiency of the government officials in the Department of Provincial Administration at Sakon Nakhon Province. The study is a quantitative and survey research. This research studies the whole Population which consists of government officials in the Department of Provincial Administration at Sakon Nakhon Province including sheriff, deputy district chief of the work group, deputy district chief/administrative officer and financial officer with total of 232. The instrument for data collection is questionnaire. Statistics uses for this study are Frequency, Percentage, Mean, Standard Deviation Multiple Regression Analysis and F-test. The results of the study show that (1) the level of opinions on working efficiency of the government officials is at the high level. (2) factors affecting working efficiency of the government officials are hygiene factor, motivator factor and factor influencing work performance which could ,statistically significant, predict working efficiency of the government officials at 46.6 percent (3) guidelines to enhance working efficiency of the government officials in the Department of Provincial Administration at Sakon Nakhon Province are as followed; policy should be formulate via public participation and should have clear objectives and could be essentially implemented; govenance and command should be rational; teamworking should be enhanced, salary and benefits shoud be appropriately improved; and working environment should be properly established.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168980.pdfเอกสารฉบับเต็ม15.92 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons