Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11786
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรชพร จันทร์สว่าง, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorสุคนธ์ แข็งขัน, 2522-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2024-03-29T02:23:28Z-
dc.date.available2024-03-29T02:23:28Z-
dc.date.issued2560-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11786en_US
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาระดับความผูกพันต่อองค์กรของพนักงานรายเดือน บริษัท ศรีไทยซุปเปอร์แวร์ จำกัด (มหาชน) และ (2) เปรียบเทียบความผูกพันต่อองค์กรของพนักงานรายเดือน บริษัท ศรีไทยซุปเปอร์แวร์ จำกัด (มหาชน) จำแนกตามลักษณะส่วนบุคคล ผลการศึกษาพบว่า (1) ความผูกพันต่อองค์กรโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณารายด้านอยู่ในระดับมากทั้ง 3 ด้าน เรียงตามลำดับดังนี้ ด้านความเชื่อมั่นอย่างแรงกล้าและการยอมรับเป้าหมายและค่านิยมขององค์กร ด้านความเต็มใจที่จะทุ่มเทความพยายามอย่างมากเพื่อประโยชน์ขององค์กร และด้านความปรารถนาอย่างแรงกล้าที่จะคงไว้ซึ่งความเป็นสมาชิกภาพขององค์กร และ (2) ผลการเปรียบเทียบความผูกพันต่อองค์กรของพนักงานรายเดือน บริษัท ศรีไทยซุปเปอร์แวร์ จำกัด (มหาชน) โดยจำแนกตามลักษณะส่วนบุคคล พบว่า พนักงานที่มีอายุ สถานภาพ ครอบครัว รายได้เฉลี่ย และอายุงานที่แตกต่างมีระดับความผูกพันต่อองค์กรที่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectบริษัทศรีไทยซุปเปอร์แวร์ จำกัด (มหาชน)--พนักงานth_TH
dc.subjectความผูกพันต่อองค์การth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.titleความผูกพันต่อองค์กรของพนักงานรายเดือนบริษัทศรีไทยซุปเปอร์แวร์ จำกัด (มหาชน)th_TH
dc.title.alternativeOrganizational commitment of monthly employee of Srithai Superware Public Company Limiteden_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study were: (1) to study the level of organizational commitment of monthly employees at Srithai Superware Public Company Limited; and (2) to compare the organizational commitment of monthly employees at Srithai Superware Public Company Limited as classified by personal characteristics. The population of this survey research consisted of 262 monthly employees at Srithai Superware Public Company Limited. The sample was 158 employees, calculated by using Taro Yamane’s formula with sample random sampling. A constructed questionnaire was used as a tool to collect data. The statistics employees for data analysis were percentage, mean, standard deviation, t-test, One-way ANOVA, and Lest Significant Difference. The results of the study revealed that: (1) the level of organizational commitment was overall at the high level. As for each aspect, a strong belief in and acceptance of the organizational goals and values, a willingness to exert considerable effort on behalf of the organization, and a strong desire to maintain membership in the organization was at a high level respectively; and (2) monthly employees of Srithai Superware Company Limited with different ages, education backgrounds, family status, average incomes, duration of employment, had different organizational commitment with a statistical significance at the 0.05 level.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
155983.pdfเอกสารฉบับเต็ม3.15 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons