Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11791
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorราณี อิสิชัยกุล, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorทิพาภรณ์ ชัยศิริกุล ธีรเมทินี, 2523--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชานิติศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2024-03-29T02:59:05Z-
dc.date.available2024-03-29T02:59:05Z-
dc.date.issued2560-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11791-
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาระดับความพึงพอใจของนักท่องเที่ยว ด้านส่วนประสมการตลาดของตลาดต้องชม ... กาดชุมชนเจียงใหม่ และ (2) ศึกษาเปรียบเทียบ ความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวด้านส่วนประสมการตลาดของตลาดต้องชม ... กาดชุมชนเจียงใหม่ จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล ผลการศึกษาพบว่า (1)ระดับความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวด้านส่วนประสม การตลาดของตลาดต้องชม ... กาดชุมชนเจียงใหม่ ทั้ง 4 ด้าน ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจำหน่าย และด้านการส่งเสริมการตลาด นักท่องเที่ยวมีความพึงพอใจอยู่ใน ระดับมาก และ (2) ความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวด้านส่วนประสมการตลาดของตลาดต้องชม ... กาดชุมชนเจียงใหม่ จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล พบว่า นักท่องเที่ยวที่มีเพศ ภูมิลำเนา อาชีพ และ รายได้ แตกต่างกัน มีความพึงพอใจต่อส่วนประสมทางการตลาด ที่มีต่อตลาดต้องชม ... กาดชุมชน เจียงใหม่ไม่แตกต่างกัน ส่วนนักท่องเที่ยวที่มีอายุ ระดับการศึกษา สถานภาพสมรส ที่แตกต่างกัน มีความพึงพอใจต่อส่วนประสมทางการตลาด ที่มีต่อตลาดต้องชม ... กาดชุมชนเจียงใหม่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 จึงยอมรับสมมติฐานที่ตั้งไว้th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectตลาดต้องชม กาดชุมชนเจียงใหม่--การตลาดth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.titleความพึงพอใจด้านส่วนประสมการตลาดของนักท่องเที่ยวที่มีต่อตลาดต้องชม...กาดชุมชนเจียงใหม่th_TH
dc.title.alternativeSatisfaction of marketing mix factors of tourists towards Farmer’s Market Chiang Maien_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชานิติศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this independent study were to study: (1) the levels of tourist satisfaction of marketing mix factors towards Farmer’s Market Chiang Mai; and (2) comparison of tourist satisfaction of market mix factors towards Farmer’s Market Chiang Mai, classified by personal characteristics. This study was a survey research. The population was tourists at farmer’s market Chiang Mai. The sample size were 400 peoples calculated by unknown population formula of Cochran at a confidence level of 95 percent, selected by the sample random sampling method. Questionnaires were used to collect data. The statistics used in data analysis were percentage, mean, standard deviation, t-test and analysis of variance. The result found that (1) the level of tourist satisfaction of marketing mix factors towards Farmer’s Market Chiang Mai, including product, price, place ,and promotion, were at a high level. (2) Tourists with different gender, occupation and income were satisfied with the marketing mix factors towards Farmer’s Market Chiang Mai indifferently. Tourists with different age, education levels, and marital status were satisfied with the marketing mix factors differently at the 0.05 level of significanceen_US
Appears in Collections:Law-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
156078.pdfเอกสารฉบับเต็ม3.79 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons