Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11797
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ภูริพัฒน์ ชาญกิจ, อาจารย์ที่ปรึกษา | th_TH |
dc.contributor.author | วิสุตา รื่นรวย, 2535- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2024-03-29T06:40:16Z | - |
dc.date.available | 2024-03-29T06:40:16Z | - |
dc.date.issued | 2560 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11797 | en_US |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ระดับความสำคัญของส่วนประสมทางการตลาดบริการของสถานตรวจสภาพรถเอกชนของผู้ใช้รถยนต์ส่วนบุคคลในอำเภอเมือง จังหวัดระนอง (2) เปรียบเทียบส่วนประสมทางการตลาดบริการของสถานตรวจสภาพรถเอกชนของผู้ใช้รถยนต์ส่วนบุคคลในอำเภอเมือง จังหวัดระนอง จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล และการเข้ารับบริการสถานตรวจสภาพรถเอกชน ผลการศึกษา พบว่า (1) ระดับส่วนประสมทางการตลาดบริการของสถานตรวจสภาพรถเอกชน โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณารายได้อยู่ในระดับมากทั้ง 7 ด้าน เรียงลำดับตามนี้ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านกระบวนการให้บริการ ด้านบุคคล ด้านราคา ด้านการจัดจำหน่าย ด้านลักษณะทางกายภาพ และด้านการ ส่งเสริมการตลาด (2) ผลการเปรียบเทียบระดับส่วนประสมทางการตลาดบริการของสถานตรวจสภาพรถเอกชน โดยจำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล ได้แก่ เพศ อายุ อาชีพ รายได้ ระดับการศึกษา ให้ความสำคัญกับส่วนประสมทางการตลาดของสถานตรวจสภาพรถเอกชนแตกต่างกัน และผลการเปรียบเทียบส่วนประสมทางการตลาดบริการของสถานตรวจสภาพรถเอกชนโดยจำแนกตามการเข้ารับบริการตรวจสภาพรถเอกชน ได้แก่ อายุการใช้งานของรถยนต์ ช่วงระยะเวลาที่นำรถยนต์มาตรวจสภาพ แหล่งที่ได้รับข่าวสารเกี่ยวกับสถานตรวจสภาพรถ ประเภทรถยนต์ที่เข้ารับการตรวจสภาพ การเลือกใช้สถานตรวจสภาพรถเอกชน ความแตกต่างของสถานตรวจสภาพรถที่เลือกใช้บริการ ให้ความสำคัญกับส่วนประสมทางการตลาดของสถานตรวจสภาพรถเอกชนแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | รถยนต์--การตรวจสภาพ | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจ | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.title | ส่วนประสมทางการตลาดบริการในการตัดสินใจเลือกใช้บริการสถานตรวจสภาพรถเอกชนของผู้ใช้รถยนต์ส่วนบุคคลในอำเภอเมือง จังหวัดระนอง | th_TH |
dc.title.alternative | Service marketing mix on customers’ choice in selecting car inspection center, in District Mueang, Ranong Province | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objectives of this study were (1) to investigate service marketing mix affecting customers’ choice in selecting car inspection center in District Mueang, Ranong Province, (2) to compare marketing mix factors affecting customers’ choice in selecting car inspection center in District Mueang, Ranong Province classified by personal factors and car inspection center usage. This study was a survey research. The population of this study was people who used the service of car inspection at a car inspection center and those who visited to renew car registration and pay personal car tax in 2017 at Ranong Land Transport Office. The number of population was unknown. The sample size was determined to be 384 based on W.G. Cochran’s formula. Convenience sampling was used as the sampling method. The questionnaire was used as the research instrument to collect data. Data were analyzed by using percentage, mean, standard deviation, t-test, One-Way ANOVA, and pairwise comparison with a statistical significant difference. The results of this study indicated that (1) overall service marketing mix factors affecting customers’ choice in selecting car inspection center was at a high level. When individual aspects were considered, the aspects with the highest to lowest mean scores were ordered as follows: product, process, personnel, price, place, physical evidence, and promotion, (2) in terms of personal factors, the sample with different gender, age, occupation, monthly income, educational level had different opinions towards marketing mix factors of car inspection center. The results of comparing marketing mix of car inspection center classified by using car inspection center service showed that: The life of the car, period of taking car into a car inspection center, information source, type of car, selection of a car inspection center, different characteristics of car inspection centers influenced different opinions towards marketing mix of car inspection center with a statistical significance level of 0.05. | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
156176.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 4.62 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License