Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11828
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอัจฉรา ชีวะตระกูลกิจ, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorฐิติรัตน์ เพ็ชรหาญ, 2530--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2024-04-03T02:32:35Z-
dc.date.available2024-04-03T02:32:35Z-
dc.date.issued2564-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11828-
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) พฤติกรรมการซื้อของเล่นออนไลน์ของผู้บริโภคเจเนอเรชันวายในจังหวัดแพร่ 2) ระดับความสำคัญของปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่ทำให้ตัดสินใจซื้อของเล่นออนไลน์ของผู้บริโภคเจเนอเรชันวายในจังหวัดแพร่ 3) ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนบุคคลกับพฤติกรรมการซื้อของเล่นออนไลน์ของผู้บริโภคเจเนอเรชันวายในจังหวัดแพร่ 4) ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนประสมการตลาดกับพฤติกรรมการซื้อของเล่นออนไลน์ของผู้บริโภคเจเนอเรชันวายในจังหวัดแพร่ ผลการศึกษา 1) พฤติกรรมการซื้อของเล่นออนไลน์ของผู้บริโภคเจเนอเรชันวายในจังหวัดแพร่ส่วนใหญ่มีวัตถุประสงค์การซื้อของเล่นเพื่อบุตรหลาน ประเภทของเล่นที่ซื้อ คือ ของเล่นที่เด็กต้องสร้างขึ้นและควบคุมการเล่นเอง 2) ระดับความสำคัญของปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่ทำให้ตัดสินใจซื้อของเล่นออนไลน์ของผู้บริโภคเจเนอเรชันวายในจังหวัดแพร่ พบว่าให้ความสำคัญด้านผลิตภัณฑ์มากที่สุด รองลงมาได้แก่ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย น้อยที่สุดได้แก่ ด้านราคา 3) ปัจจัยส่วนบุคคลที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อของเล่นออนไลน์ ได้แก่ อาชีพ และ รายได้ความสัมพันธ์กับมูลค่าที่ซื้อโดยมีนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 4) ปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อของเล่นออนไลน์ของผู้บริโภคเจเนอเรชันวายในจังหวัดแพร่ ได้แก่ รูปแบบสินค้ามีความสวยงามมีความสัมพันธ์กับประเภทของเล่นที่ซื้อ โดยมีนัยสำคัญทางสถิติ 0.05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectของเล่น --การจัดซื้อth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.titleปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับการซื้อของเล่นออนไลน์ของผู้บริโภคเจเนอเรชันวายในจังหวัดแพร่th_TH
dc.title.alternativeFactors related to online toy purchase of generation Y customer in Phrae Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objective of this study were 1) to study online toy purchase behaviors of generation Y customers in Phrae Province, 2) to study the importance level of marketing mix factors for online toy purchase of generation Y customers in Phrae Province, 3) to study relationship between personal factors and online toy purchase behaviors of generation Y customers in Phrae Province, and 4) to study relationship between marketing mix factors and Online Toy Purchase behaviors of generation Y customers in Phrae Province. This study was a survey research. The population was people who were between 21 and 41 years old by the year 2022 and had purchased online toys in Phare province. The sample size was defined and estimated using non-probability sampling for convenience sampling by Cochran formula. The sample size of 400 people was acquired using purposive sampling method. A questionnaire was used as an instrument for data collection. Statistical analysis employed consists of frequency, percentage, mean, standard deviation, and Chi-Square Test The results indicated that 1) the most respondents who purchased online toys for their children. The type of toy purchased was children-made toys. 2) The important level of marketing mix factors for online toy purchase of generation Y customer in Phrae Province were product, place and price. 3) Personal factors related to online toy purchase behaviors of generation Y customers included occupation, and monthly income related with purchase value, at a statistical significance level of .05. 4) Marketing mix factor related to online toy purchase behaviors of generation Y customers was beautiful product design related to the type of toy, at a statistical significance level of .05.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม13.77 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons