Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11916
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorภูริพัฒน์ ชาญกิจth_TH
dc.contributor.authorเศรษฐ์ หาญโรจนะ, 2505-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2024-04-18T03:23:28Z-
dc.date.available2024-04-18T03:23:28Z-
dc.date.issued2561-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11916en_US
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาระดับความรู้เรื่องอาหารคลีนของผู้บริโภคในศูนย์อาหารบิ๊กซีซุปเปอร์เซ็นเตอร์ สาขาเพชรเกษม 2) เพื่อศึกษาระดับส่วนผสมทางการตลาดของธุรกิจอาหารคลีนในศูนย์อาหารบิ๊กซีซุปเปอร์เซ็นเตอร์ สาขาเพชรเกษม 3) เพื่อเปรียบเทียบส่วนผสมทางการตลาดของธุรกิจอาหารคลีนในศูนย์อาหารบิ๊กซีซุปเปอร์เซ็นเตอร์ สาขาเพชรเกษม จําแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล การศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงสํารวจ กลุ่มประชากรคือผู้บริโภคที่มาใช้บริการในบริเวณ ศูนย์อาหารบิ๊กซี ซุปเปอร์เซ็นเตอร์ สาขาเพชรเกษม บางแค โดยไม่ทราบจํานวนประชากรที่แน่นอน ใช้วิธีการคํานวณกลุ่มตัวอยาง่ ของคอแครน ได้ขนาดกลุ่มตัวอย่าง 400 คน โดยใช้วิธีการสุ่มแบบสะดวก เครื่องมือที่ใช้ในการรวบรวมข้อมูลคือแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที และการทดสอบการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว ผลการวิจัยพบว่า 1) ด้านความรู้เรื่องอาหารคลีนทราบว่า ลักษณะอาหารคลีนเป็นอาหารเพื่อสุขภาพช่วยให้ร่างกายแข็งแรง ด้านประโยชน์ของอาหารคลีนทราบอยูในระดับมากที่สุด คือ ช่วยลดนํ้าหนักได้ ด้านประเภทอาหารคลีน รู้จักมากที่สุดคือ อาหารคลีนแบบตะวันตก ด้านช่องทางรับทราบข้อมูลเกี่ยวกับอาหารคลีน รับรู้จากช่องทางสื่อสิ่งพิมพ์มากที่สุด ส่วนด้านช่องทางในการซื้ออาหารคลีนจะเลือกซื้อในร้านอาหารคลีน 2) ระดับส่วนประสมทางการตลาดของธุรกิจอาหารคลีนในศูนย์อาหารบิ๊กซีซุปเปอร์เซ็นเตอร์ สาขาเพชรเกษม โดยภาพรวมอยู่ในระดับมากทุกด้าน ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านสถานที่จัดจําหน่าย ด้านราคา และด้านส่งเสริมการตลาด 3) ปัจจัยส่วนบุคคลที่แตกต่างกนให้ความสําคัญต่อส่วนผสมการตลาดในการตัดสินใจซื้ออาหารคลีน เพื่อสุขภาพไม่แตกต่างกันth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectอาหารเพื่อสุขภาพth_TH
dc.subjectอาหาร--การจัดการth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อความตั้งใจซื้ออาหารคลีนของผู้บริโภคศูนย์อาหารบิ๊กซีซุปเปอร์เซ็นเตอร์ สาขาเพชรเกษมth_TH
dc.title.alternativeFactors affecting consumer’s intention to purchase clean foods at food court in Big C supercenter, Phet Kasem Branchen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThis research aims 1) To study the level of knowledge to consume clean food of consumers in food center, Big C Super Center, Phetkasem branch. 2) To study the level of marketing mix factors of clean food business in food center, Big C Super Center, Phetkasem branch, classified by personal factors. 3) To compare marketing mix factors of clean food business in food center, Big C Super Center, Phetkasem branch, classified by personal factors. This research is a survey research. Population is consumers who come to use the service in Food Center, Big C Super Center, Phetkasem Branch, selected by the Cochran method. The samples were 400 samples and using a convenient random method. The instrument used for data collection is a questionnaire. The statistics used for data analysis are descriptive statistics consisting of percentage, mean and standard deviation. Inferential statistics consists of testing the t-test and one-way analysis of variance analysis. The research found that 1) In knowledge of clean food, most respondents knew the clean food can helps the body to be healthy. On the benefits of clean food, most of the respondents knew it can help lose weight. In the category of clean food, most respondents knew Western clean food. On the channel to receive information about clean food, most respondents perceived from the media channels. On the purchases channel, most respondents would purchase clean food at clean-food restaurants. 2) An overall of marketing mix level of clean food business in food center, Big C Supercenter, Phetkasem branch was at high. Considering in each aspect, it was found that the most was the product, followed by the place of distribution, price and marketing promotion 3) The comparison of the importance level of marketing mix factors of clean food business classified by personal factors, it showed no significant difference.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
161281.pdfเอกสารฉบับเต็ม9.64 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons