Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11965
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอัจฉรา ชีวะตระกูลกิจ, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorศรัญญา บุญคง, 2532--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2024-04-19T06:59:03Z-
dc.date.available2024-04-19T06:59:03Z-
dc.date.issued2559-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11965-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกับบริการพร้อมเพย์ และความตั้งใจใช้บริการพร้อมเพย์จําแนกตามปัจจัยส่วนบุคคลของเจ้าหน้าที่สํานักงาน คณะกรรมการป้องกันและปราบปรามการทุจริตแห่งชาติ ภาค 6 (2) ความสัมพันธ์ของความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกบบริการพร้อมเพย์กับความตั้งใจใช้บริการพร้อมเพย์ (3) ความสัมพันธ์ของการยอมรับ และการใช้เทคโนโลยีกับความตั้งใจใช้บริการพร้อมเพย์ (4) ข้อเสนอแนะเกี่ยวกับบริการพร้อมเพย์ การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงสํารวจใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวมรวมข้อมูล ประชากรในการศึกษา คือ เจ้าหน้าที่สํานักงาน ป.ป.ช. ภาค 6 จํานวน 153 คน โดยเก็บจากกลุ่มตัวอย่าง จํานวน 110 คน โดยการสุ่มตัวอย่างแบบสัดส่วน วิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที การทดสอบค่าเอฟ และค่าสหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า (1) เจ้าหน้าที่สํานักงาน ป.ป.ช. ภาค 6 ส่วนใหญ่มีระดับความรู้ความ เข้าใจเกี่ยวกับพร้อมเพย์อยู่ในระดับปานกลาง ปัจจัยส่วนบุคคลที่แตกต่างกนมีความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกับบริการพร้อมเพย์และความตั้งใจใช้บริการพร้อมเพย์ไม่แตกต่างกัน ยกเว้นระดับการศึกษาแตกต่างกันมีความรู้ความเข้าใจแตกต่างกัน (2) ความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกับบริการพร้อมเพย์ มีความสัมพันธ์เชิงบวกต่อความตั้งใจใช้บริการพร้อมเพย์ (3) การยอมรับและการใช้เทคโนโลยี ทุกด้านมีความสัมพันธ์เชิงบวกต่อความตั้งใจใช้บริการพร้อมเพย์ (4) ข้อเสนอแนะส่วนใหญ่ ต้องการให้หน่วยงานที่เกี่ยวข้องสร้างความเชื่อมันด้านความปลอดภัยของข้อมูลเมื่อใช้บริการพร้อมเพย์th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectสำนักงานคณะกรรมการป้องกันและปราบปรามการทุจริตแห่งชาติ ภาค 6--ข้าราชการและพนักงานth_TH
dc.subjectการโอนเงินทางอิเล็กทรอนิกส์th_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.titleปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับความตั้งใจใช้บริการพร้อมเพย์ของเจ้าหน้าที่สำนักงานคณะกรรมการป้องกันและปราบปรามการทุจริตแห่งชาติ ภาค 6th_TH
dc.title.alternativeFactors related to willingness to use Prompt Pay service of officers in the Office of the National Anti-Corruption Commission Region 6en_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this independent study were (1) to study the knowledge and understanding of Prompt Pay service and the willingness to use Prompt Pay service, classified by personal factors of officers of the Office of the National Anti-Corruption Commission Region 6; (2) to investigate the relationship between knowledge and understanding of Prompt Pay service and the willingness to use Prompt Pay service; (3) to study the relationship of technology acceptance and use and the willingness to use Prompt Pay service; and (4) to offer the suggestions of the Prompt Pay service. The population of this survey research consisted of 153 officers of the Office of the National Anti-Corruption Commission Region 6. The sample of this study was 110 officers. Stratified Random Sampling was used as the sampling method. A constructed questionnaire was used as a tool to collect data. The statistics employed for data analysis were percentage, mean, standard deviation, t-test, F-test, and Pearson's correlation coefficient. The results of this study showed that (1) the sample mostly had a moderate level of knowledge and understanding of Prompt Pay service. The sample with different personal factors had no different knowledge and understanding of Prompt Pay service and willingness to use this service. However, the sample with different education levels had different knowledge and understanding of Prompt Pay service, (2) knowledge and understanding of Prompt Pay service was positively related to willingness to use Prompt Pay service, (3) all aspects of technology acceptance and use were positively related to the willingness to use Prompt Pay service, and (4) the sample mostly gave their suggestions involving organizations that they should enhance the user’s confidence on security and safety when using Prompt Pay serviceen_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
155003.pdfเอกสารฉบับเต็ม3.09 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons