Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12021
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorธีรารักษ์ โพธิสุวรรณth_TH
dc.contributor.authorพนิดา แก้วเทวา, 2527-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชานิเทศศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2024-05-23T08:37:47Z-
dc.date.available2024-05-23T08:37:47Z-
dc.date.issued2560-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12021en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษา 1) กลยุทธ์การโฆษณาการท่องเที่ยวผ่านสื่อดิจิทัลของบริษัท เอเวอรี่ ฮอลิเดย์ จำกัด 2) อุปสรรคของการโฆษณาการท่องเที่ยวผ่านสื่อดิจิทัลของบริษัท เอเวอรี่ ฮอลิเดย์ จำกัด 3) แนวทางการพัฒนาการโฆษณาการท่องเที่ยวผ่านสื่อดิจิทัลของบริษัท เอเวอรี่ ฮอลิเดย์ จำกัด การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ โดยการศึกษาจากเอกสารและการสัมภาษณ์ กลุ่มผู้ให้ข้อมูลหลัก มีจำนวน 4 คน ได้แก่ กรรมการผู้จัดการ ผู้จัดการฝ่ายการตลาด ผู้จัดการฝ่ายการขายพนักงานฝ่ายขาย โดยการเลือกแบบเจาะจง เครื่องมือในการวิจัยคือ แบบสัมภาษณ์ วิเคราะห์ข้อมูลโดยพรรณนาวิเคราะห์ ผลการวิจัยพบว่า 1) กลยุทธ์การโฆษณาการท่องเที่ยวผ่านสื่อดิจิทัลของบริษัทฯ คือ กลยุทธ์การเลือกสื่อดิจิทัลเพื่อโฆษณา ได้แก่ เฟซบุ๊ก ไลน์ อินสตาแกรมโดยมีการกำหนดกลุ่มเป้าหมาย ได้แก่ ลูกค้าประจำ และลูกค้าใหม่ การโฆษณาผ่านสื่อดิจิทัลไม่มีการกำหนดงบประมาณ เนื่องจากไม่เสียค่าใช้จ่ายในการผลิตสื่อมากนักมีการบริการลูกค้าที่เห็นสื่อโฆษณา ด้วยการตอบคำถามตลอด 24 ชั่วโมง กลยุทธ์ที่สำคัญในการโฆษณาคือ การบอกต่อของลูกค้าเกี่ยวกับคุณภาพของการบริการด้านการท่องเที่ยว 2) อุปสรรคของการโฆษณาการท่องเที่ยวผ่านสื่อ ดิจิทัลของบริษัทฯ ได้แก่ มีงบประมาณจำกัดในการผลิตสื่อโฆษณา บุคลากรยังขาดทักษะในการผลิตสื่อดิจิทัลเพื่อการโฆษณา การบริหารจัดการด้านการโฆษณาขาดการวางแผนกลยุทธ์อย่างต่อเนื่องจากนโยบายของบริษัทฯ 3) แนวทางการพัฒนากลยุทธ์การโฆษณาการท่องเที่ยวผ่านสื่อดิจิทัลของบริษัทฯ ได้แก่ บริษัทฯ ต้องกำหนดแผนกลยุทธ์โฆษณา และอยู่บนพื้นฐานของความต้องการและข้อจำกัดของบริษัทฯ บริษัทฯควรเพิ่มงบประมาณการโฆษณาผ่านสื่อดิจิทัลและการโฆษณาผ่านสื่ออื่นเพื่อขยายกลุ่มเป้าหมายให้มากขึ้นร่วมทั้ง ควรมีการส่งเสริมและเพิ่มบุคลากรด้านการผลิตสื่อโฆษณาให้หลายหลายมากยิ่งขึ้นth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothth_TH
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชานิเทศศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectบริษัท เอเวอรี่ ฮอลิเดย์--การจัดการth_TH
dc.subjectโฆษณาทางอินเทอร์เน็ตth_TH
dc.subjectการท่องเที่ยว--การจัดการth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--นิเทศศาสตร์th_TH
dc.titleกลยุทธ์การโฆษณาการท่องเที่ยวผ่านสื่อดิจิทัลของบริษัท เอเวอรี่ ฮอลิเดย์ จำกัดth_TH
dc.title.alternativeEvery Holiday Company Limited’ s strategy for using digital media to advertise tourism productsth_TH
dc.typeThesisth_TH
dc.degree.nameนิเทศศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชานิเทศศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this research were to study 1 ) advertising strategies through digital media used by Every Holiday Company Ltd to advertise its products through digital media; 2) difficulties the company encountered with the advertising strategy; and 3) approaches for developing the company's digital media advertising. This was a qualitative research based on documentary research and interviews. The 4 key informants consisted of the managing director, the marketing director, the sales director and a sales department employee of Every Holiday Company Limited, chosen through purposive sampling. The research tool was an interview form. Data were analyzed through descriptive analysis. The results showed that 1 ) The company's strategies for using digital media for advertising were to choose 3 media, consisting of Facebook, Line, and Instagram, and to set the target audience, consisting of regular customers and new customers. No budget was set for social media advertising because not much expense was involved in media production. Moreover, the social media is beneficial since the customer can see the ads 24 hr. The key strategy was word-of-mouth advertising by customers who attested to the quality of the company's tourism services. 2) Difficulties the company faced were limited budget for media production, employees' lack of skill in producing digital media advertisements, and lack of consistent strategic advertising planning in the company's policy. 3 ) Approaches for developing the company's digital media advertising are to set a strategic plan based on the company's needs and limitations, to increase the advertising budget for social media and other media to expand target customer groups, and to hire personnel to produce more diverse advertising mediaen_US
Appears in Collections:Comm-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
159567.pdfเอกสารฉบับเต็ม10.69 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons