Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12114
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุภาภรณ์ ศรีดี, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorศุภกร จิตตรีขันธ์-
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชานิเทศศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2024-05-31T08:18:38Z-
dc.date.available2024-05-31T08:18:38Z-
dc.date.issued2554-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12114-
dc.description.abstractการศึกษาค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) พัฒนา และประเมินคุณภาพสื่ออีเลิร์นนึ่ง สำหรับการฝึกนักบินของฝูงบิน 211 และ (2) ศึกษาความคิดเห็นและความพึงพอใจที่มีต่อสื่ออีเลิร์นนึ่ง สำหรับการฝึกนักบินของฝูงบิน 211 ผู้ศึกษาได้ทำการออกแบบสร้างสื่ออีเลิร์นนึ่ง สำหรับการฝึกนักบินของฝูงบิน 211 ซึ่งมี ขั้นตอนในการพัฒนา 4 ขั้นตอน คือ ขั้นก่อนการผลิต ขั้นการผลิต ขั้นหลังการผลิต และการ ประเมินผล โดยให้ผู้ทรงคุณวุฒิตรวจสอบความเหมาะสม เพื่อปรับปรุงแก้ไข และทำการประเมิน คุณภาพก่อนการเผยแพร่ด้วยวิธีการสัมภาษณ์เจาะจงกลุ่มครูการบิน จำนวน 5 คน และทำการ เผยแพร่ให้ทดลองเรียน โดยเจาะจงกลุ่มตัวอย่างซึ่งเป็นนักบินฝูงบิน 211 จำนวน 25 คน จากนั้น ประเมินความคิดเห็น ความพึงพอใจโดยใช้แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลโดยการพรรณนา วิเคราะห์และใช้สถิติค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษาพบว่า (1) สื่ออีเลิร์นนึ่งสำหรับการฝึกนักบินของฝูงบิน 211 มีคุณภาพใน ระดับดี และ (2) กลุ่มตัวอย่างนักบินฝูงบิน 211 มีความคิดเห็นเชิงบวกต่อสื่ออีเลิร์นนึ่งในระดับมาก และมีความพึงพอใจในระดับมากที่สุดth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothth_TH
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชานิเทศศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectสื่อการสอนth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--นิเทศศาสตร์th_TH
dc.subjectการเรียนการสอนผ่านเว็บth_TH
dc.subjectนักบินth_TH
dc.titleการพัฒนาสื่ออีเลิร์นนิ่งสำหรับการฝึกนักบินของฝูงบิน 211th_TH
dc.title.alternativeThe development of e-learning for squadron 211's pilots trainingth_TH
dc.typeOtherth_TH
dc.degree.nameนิเทศศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชานิเทศศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this independent study were as follows: (1) to develop and evaluate the quality of e-learning used for Squadron 211's pilot training and (2) to study about their attitudes and satisfactions of e-learning used for Squadron 211's pilot training The researcher has designed e-learning to train the pilots of the squadron 211. The process involved 4 steps which are, pre-production, production, post-production and evaluation. It was examined by the experts to rectify and it was evaluated its quality before publicizing by interviewing 5 instructor pilots of Squadron 211. Moreover, it was publicized to the target group which is 25 pilots of Squadron 211. Then, the process of assessing attitude and satisfaction are collected by questionnaire. Descriptive analysis, percentage, mean and standard deviation were used to analyze the data collected. The results of these analyzes showed that (1) the quality of e-learning used for training the pilots of Squadron 211 is good and (2) the pilots of Squadron 211 strongly agree with e-learning. They are also very satisfied with iten_US
Appears in Collections:Comm-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
128383.pdfเอกสารฉบับเต็ม14.41 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons