Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12119
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ไพบูรณ์ คะเชนทรพรรค์ | th_TH |
dc.contributor.author | สทรัฐ ว่องสุภัคพันธุ์ | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชานิเทศศาสตร์ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2024-06-04T02:28:15Z | - |
dc.date.available | 2024-06-04T02:28:15Z | - |
dc.date.issued | 2560 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12119 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ 2) เครื่องมือการสื่อสารการตลาด และ 3) ปัจจัยที่มีผลต่อการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการของบริษัท สปามรดกไทย จำกัด การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ ผู้ให้ข้อมูลหลัก จำนวน 3 คน ได้แก่ ผู้บริหารงาน ด้านการสื่อสารทางการตลาดและการประชาสัมพันธ์ของบริษัท สปามรดกไทย จำกัด เก็บรวบรวมข้อมูลด้วยวิธีการสัมภาษณ์เชิงลึก และการศึกษาจากเอกสารที่เกี่ยวข้อง วิเคราะห์ข้อมูลด้วยวิธีการ พรรณนาเชิงวิเคราะห์ผลการ พบว่า 1) กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการของบริษัท สปามรดกไทยจำกัด ประกอบด้วย การวางแผนทั้งแผนระยะสั้นและแผนระยะยาว การสร้างมาตรฐานการ ออกแบบสื่อการ เลือกใช้สื่อให้ตรงกับกลุ่มเป้าหมาย และการวางแผนการใช้งบประมาณอย่าง รัดกุม 2) เครื่องมือการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการของบริษัท สปามรดกไทย จำกัด เรียง ตามลำดับ ดังนี้ (1) สื่อสังคมออนไลน์ (2) สื่อประชาสัมพันธ์ (3) สื่อกิจกรรมการตลาด (4) สื่อ โฆษณา และ (5) การโฆษณาแนวใหม่ และ 3) ปัจจัยที่มีผลต่อการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ ของบริษัท สปามรดกไทย จำกัด ได้แก่ (1) วิสัยทัศน์ของผู้บริหาร (2) นโยบายการสื่อสารการตลาด ที่วางแผนแบบหวังผลระยะยาวและดำเนินการต่อเนื่อง (3) การเติบโตของธุรกิจสปาทั้งในและ ต่างประเทศ และ (4) นโยบายเศรษฐกิจแห่งชาติที่ช่วยส่งเสริมการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ ให้ได้ผลในระดับนานาชาติ | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | การสื่อสารทางการตลาด--ไทย | th_TH |
dc.subject | การตลาด--ไทย | th_TH |
dc.subject | การตลาด--ไทย | th_TH |
dc.subject | ธุรกิจสปา--ไทย | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--นิเทศศาสตร์ | th_TH |
dc.title | การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการของบริษัทสปามรดกไทย จำกัด | th_TH |
dc.title.alternative | Thai Heritage Spa Company Limited’s integrated marketing communication | th_TH |
dc.type | th | en_US |
dc.degree.name | นิเทศศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชานิเทศศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objectives of this research were to study 1) Thai Heritage Spa Company Ltd's integrated marketing communication strategy; 2) the marketing communication tools the company used; and 3) factors that affected the company's integrated marketing communication.This was a qualitative research. The key informants were 3 managers in charge of marketing communication and public relations at Thai Heritage Spa Company, Limited. Data were collected through in-depth interviews and documentary research. Data were analyzed through descriptive analysis. The results showed that 1) The company's marketing communication strategy consisted of short-term and long-term planning, creating standards for communication design, choosing media that were suited to the target customer groups, and planning to insure the budget was used prudently. 2) The integrated marketing communication tools the company utilized, in order of importance, were: (1) online social media; (2) public relations media; (3) marketing activities media; (4) advertising media; and (5) new media advertising, respectively. 3) Factors that affected the company's integrated marketing communications were (1) the executives' vision; (2) a policy that emphasized long-term benefits through consistent marketing efforts; (3) the growth of the spa industry in the domestic and global markets; and (4) a national economic policy that helped support international reach for integrated marketing communication efforts. | en_US |
Appears in Collections: | Comm-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
158643.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 16.37 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License