Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12701
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ราณี อิสิชัยกุล | th_TH |
dc.contributor.author | เวนิชษา พรรณโอสถ | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2024-08-22T03:35:25Z | - |
dc.date.available | 2024-08-22T03:35:25Z | - |
dc.date.issued | 2564 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12701 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาระดับประสิทธิภาพการปฏิบัติงาน ปัจจัยจูงใจ และปัจจัยค้ำจุนของบุคลากรฝ่ายครัวการบิน ของบริษัทการบินไทย จำกัด (มหาชน) 2) ศึกษาเปรียบเทียบประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของบุคลากรฝ่ายครัวการบินไทย จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล และ 3) วิเคราะห์อิทธิพลของปัจจัยจูงใจ และค้ำจุนที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของบุคลากรฝ่ายครัวการบินไทย การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ประชากรที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ ได้แก่ บุคลากรฝ่ายครัวการบินของบริษัทการบินไทย จำกัด (มหาชน) จำนวน 1,136 คน คำนวณกลุ่มตัวอย่างโดย ใช้วิธีการคำนวณตามสูตรของยามาเน ได้จำนวน 296 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล และใช้สถิติในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์สถิติที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า 1) ประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานของพนักงานฝ่ายครัวการบินในภาพรวมความสำคัญในระดับมาก โดยระดับความสำคัญของปัจจัยจูงใจอยู่ในระดับมาก และระดับความสำคัญของปัจจัยค้ำจุนอยู่ในระดับปานกลาง 2) ปัจจัยส่วนบุคคลด้านเพศ สถานภาพ ระดับการศึกษา และรายได้ต่อเดือนที่แตกต่างกัน ส่งผลต่อประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของบุคลากรฝ่ายครัวการบินไทยแตกต่างกัน และ 3) ปัจจัยจูงใจด้านความสำเร็จในการทำงาน ด้านการยอมรับนับถือด้านความรับผิดชอบ และปัจจัยค้ำจุนด้านความสัมพันธ์กับเพื่อนร่วมงาน ด้านสภาพการปฏิบัติงานส่งผลต่อประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของบุคลากรฝ่ายครัวการบินไทย อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และร่วมกันพยากรณ์ประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของบุคลากรฝ่ายครัวการบินไทยได้ร้อยละ 67.40. | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | พนักงานบริการอาหาร | th_TH |
dc.subject | ประสิทธิภาพ | th_TH |
dc.subject | พนักงานบริษัท--การทำงาน | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.title | ปัจจัยที่มีผลต่อประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของบุคลากรฝ่ายครัวการบิน บริษัท การบินไทย จำกัด (มหาชน) | th_TH |
dc.title.alternative | Factors affecting performance efficiency of employees in Thai Catering Department, Thai Airways International (Public) Company Limited | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objectives of this study were to 1) study the level of performance efficiency, motivation factors, and hygiene factors of Thai Catering Department employees in Thai Airways International Public Company Limited; 2) compare performance efficiency of Thai Catering Department employees, classified by personal factors; 3) analyze motivation factors, and hygiene factors affecting performance efficiency of Thai Catering Department employees. This study is a quantitative research. The population was 1,136 employees in Thai Catering Department, Thai Airways International (Public) Company Limited. The sample size was calculated by Yamane Formula as a total of 296 employees. A questionnaire was used as a tool to collect data. Statistical data analysis include frequency, percentage, mean, standard deviation, t-test, One-way ANOVA and Multiple regression analysis. The research found that: 1) performance efficiency of Thai Catering Department employees was at a high level. The importance of motivation factors was at a high level. The importance of hygiene factors was at a medium level. 2) The differences in personal factors of employees including gender, status, education and monthly income affected performance efficiency of Thai Catering Department employees differently. 3) Motivation factors in terms of work achievement, recognition, and responsibility affected performance efficiency of Thai Catering Department employees. Hygiene factors in terms of relationships with co-workers, and operations environment affected performance efficiency of Thai Catering Department employees at the statistical significance level of 0.05. They could together predict performance efficiency of Thai Catering Department employees at the percentage of 67.40. | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FULLTEXT.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 13.35 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License