Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13067
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPENNAPA PANPINITen
dc.contributorเพ็ญนภา พันพินิจth
dc.contributor.advisorKanjana Silpakityanen
dc.contributor.advisorกัญจนา ศิลปกิจยานth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:24:23Z-
dc.date.available2025-01-24T08:24:23Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued5/11/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13067-
dc.description.abstractThe purpose of this study was to compare speaking ability of preschool children before and after using graphic organizers in storytelling activity.The population consisted of 15 preschool children, aged 5-6 years, studying at kindergarten 3 level in Wat Bangkrai Nork School in Nonthaburi Province during the second semester of the academic year 2023. The research instruments were (1) experience plans on graphic organizers in storytelling activity to promote the speaking ability of preschool children, and (2) a scale to assess speaking ability of preschool children. Statistics used for data analysis were the mean, and standard deviation.The research found that after using graphic organizers in storytelling activity, speaking ability of the preschool children was higher than before the experiment.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความสามารถทางการพูดของเด็กปฐมวัย ก่อนและหลังการใช้ผังกราฟิกประกอบการจัดกิจกรรมการเล่านิทานประชากร ได้แก่ เด็กอนุบาลชั้นปีที่ 3 อายุ 5-6 ปี จำนวน 15 คน โรงเรียนวัดบางไกรนอก จังหวัดนนทบุรี ในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2566 เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ (1) แผนการจัดประสบการณ์โดยใช้ผังกราฟิกประกอบการจัดกิจกรรมการเล่านิทาน เพื่อส่งเสริมความสามารถทางการพูดของเด็กปฐมวัย และ (2) แบบวัดความสามารถทางการพูดของเด็กปฐมวัย สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานผลการวิจัยพบว่า หลังการใช้ผังกราฟิกประกอบการจัดกิจกรรมการเล่านิทาน ความสามารถทางการพูดของเด็กปฐมวัยสูงกว่าก่อนการทดลองth
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectเด็กปฐมวัย  ความสามารถทางการพูด  ผังกราฟิก  กิจกรรมการเล่านิทานth
dc.subjectPreschool childrenen
dc.subjectSpeaking abilityen
dc.subjectGraphic organizersen
dc.subjectStorytelling activityen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.titleThe Effects of Using Graphic Organizers in Storytelling Activity to Promote the Speaking Ability of Preschool Children in Wat Bangkrai Nork School in Nonthaburi Provinceen
dc.titleผลการใช้ผังกราฟิกประกอบการจัดกิจกรรมการเล่านิทานที่มีต่อความสามารถทางการพูดของเด็กปฐมวัย โรงเรียนวัดบางไกรนอก จังหวัดนนทบุรีth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorKanjana Silpakityanen
dc.contributor.coadvisorกัญจนา ศิลปกิจยานth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Education in Curriculum and Instruction (M.Ed. (Curriculum and Instruction))en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Education (Curriculum and Instruction)en
dc.description.degreedisciplineศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (หลักสูตรและการสอน)th
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2602100014.pdf3.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.