Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13105
Title: The Effect of Using the SQ3R Method on English Reading Comprehension of Grade 8 Students under Prawet District Office Bangkok Schools
ผลการจัดการเรียนรู้แบบ SQ3R ที่มีต่อความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษ เพื่อความเข้าใจ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2  โรงเรียนในสังกัดสำนักงานเขตประเวศ  กรุงเทพมหานคร
Authors: PATTARAWADEE MARPRASOPE
ภัทรวดี มาประสพ
Sita Yiemkuntitavorn
ศิตา เยี่ยมขันติถาวร
Sukhothai Thammathirat Open University
Sita Yiemkuntitavorn
ศิตา เยี่ยมขันติถาวร
[email protected]
[email protected]
Keywords: วิธีการสอนแบบ SQ3R  ความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจ  มัธยมศึกษา
SQ3R Method
English Reading Comprehension
Secondary Education
Issue Date:  4
Publisher: Sukhothai Thammathirat Open University
Abstract: The purpose of this study was to compare English reading comprehension of Grade 8 students under Prawet District Office Bangkok Schools before and after learning through the SQ3R method.                The research samples consisted of one classroom of 30 Grade 8 students under Prawet District Office Bangkok Schools during the second semester of the academic year 2023, obtained by multi-stage sampling. The employed research instruments were (1) four SQ3R lesson plans (2) a reading comprehension test. Statistics used for data analysis were mean, standard deviation and t-test.               Research finding showed that the posttest scores on English reading comprehension of Grade 8 Students were significantly higher than those of the pretest at the .05 level of statistical significance.
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อเปรียบเทียบความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โดยการจัดการเรียนรู้แบบ SQ3R ระหว่างก่อนเรียนและหลังเรียน               กลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนมัธยมสุวิทย์เสรีอนุสรณ์ สังกัดสำนักงานเขตประเวศ กรุงเทพมหานคร จำนวน 1 ห้อง 30 คน ปีการศึกษา 2566 ได้มาโดยการสุ่มแบบหลายขั้นตอน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย (1) แผนการจัดการเรียนรู้ที่ใช้กิจกรรมการเรียนรู้แบบ SQ3R จำนวน 4 แผน และ (2) แบบทดสอบความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าทีผลการวิจัยพบว่า ความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนในสังกัดสำนักงานเขตประเวศ กรุงเทพมหานคร หลังการจัดการเรียนด้วยวิธีการสอนแบบ SQ3R สูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
URI: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13105
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2622100457.pdf1.33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.