Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13131
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorTUNKAMOL BOONYASINGen
dc.contributorธัญกมล บุญยะสิงห์th
dc.contributor.advisorWalai Isarankura Na Ayudhayaen
dc.contributor.advisorวลัย อิศรางกูร ณ อยุธยาth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:24:52Z-
dc.date.available2025-01-24T08:24:52Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued25/4/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13131-
dc.description.abstractThe purpose of this study was to compare the Public Mind Behaviors before and after using 5 Steps the topic of Roles and Duties of Thai Youth  of Grade 7 Students at Chak Kham Khanathon  School, Lamphun Province.               The research sample consisted of 40 Grade 7 students who studied in the second semester of the academic 2023 at Chak Kham Khanathon School, Lamphun Province, obtained by cluster sampling. The research instruments were 1) 3 10-hour lesson plans using 5 Steps Learning in the topic of Roles and Duties of Thai Youth and 2)evaluation form of Public Mind Behaviors with reliability of 0.85. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test.               The research findings showed that the Public Mind Behaviors under the learning management of 5 Steps Learning in the topic of Roles and Duties of Thai Youth of the students was higher than their pre-public mind behaviors achievement at the .05 level of statistical significance.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบพฤติกรรมจิตสาธารณะก่อนและหลังเรียนโดยใช้การเรียนรู้แบบบันได 5 ขั้น  เรื่อง บทบาทหน้าที่ของเยาวชนไทย  ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนจักรคำคณาทร จังหวัดลำพูน                 กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนจักรคำคณาทร จังหวัดลำพูน ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2566 จำนวน 40 คน  โดยการสุ่มแบบกลุ่มเครื่องมือที่ใช้การวิจัย  ประกอบด้วย 1) แผนการจัดการเรียนรู้โดยใช้การจัดการเรียนรู้แบบบันได 5 ขั้น  จำนวน 3 แผน  รวม 10 ชั่วโมง  และ 2) แบบประเมินพฤติกรรมจิตสาธารณะ  มีค่าความเที่ยงเท่ากับ 0.85  สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล  ได้แก่  ค่าเฉลี่ย  ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน  และการทดสอบค่าที                 ผลการวิจัยปรากฏว่า  พฤติกรรมจิตสาธารณะ  เรื่อง  บทบาทหน้าที่ของเยาวชนไทย  ของนักเรียนที่ได้รับการจัดการเรียนรู้แบบบันได 5 ขั้น  หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectการจัดการเรียนรู้แบบบันได 5 ขั้น  พฤติกรรมจิตสาธารณะ สังคมศึกษา มัธยมศึกษาth
dc.subject5 Steps Learningen
dc.subjectPublic Mind Behaviorsen
dc.subjectSocial studiesen
dc.subjectSecondary educationen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.titleThe Effects of 5 Steps Learning in the Topic of Roles and Duties of Thai Youth on Public Mind Behaviors of Grade 7 Students at Chak Kham Khanathon School, Lamphun Provinceen
dc.titleผลการจัดการเรียนรู้แบบบันได 5 ขั้น เรื่อง บทบาทหน้าที่ของเยาวชนไทย ที่มีต่อพฤติกรรมจิตสาธารณะของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1  โรงเรียนจักรคำคณาทร จังหวัดลำพูนth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorWalai Isarankura Na Ayudhayaen
dc.contributor.coadvisorวลัย อิศรางกูร ณ อยุธยาth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Education in Curriculum and Instruction (M.Ed. (Curriculum and Instruction))en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Education (Curriculum and Instruction)en
dc.description.degreedisciplineศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (หลักสูตรและการสอน)th
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2632100034.pdf3.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.