Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13131
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | TUNKAMOL BOONYASING | en |
dc.contributor | ธัญกมล บุญยะสิงห์ | th |
dc.contributor.advisor | Walai Isarankura Na Ayudhaya | en |
dc.contributor.advisor | วลัย อิศรางกูร ณ อยุธยา | th |
dc.contributor.other | Sukhothai Thammathirat Open University | en |
dc.date.accessioned | 2025-01-24T08:24:52Z | - |
dc.date.available | 2025-01-24T08:24:52Z | - |
dc.date.created | 2024 | |
dc.date.issued | 25/4/2024 | |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13131 | - |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to compare the Public Mind Behaviors before and after using 5 Steps the topic of Roles and Duties of Thai Youth of Grade 7 Students at Chak Kham Khanathon School, Lamphun Province. The research sample consisted of 40 Grade 7 students who studied in the second semester of the academic 2023 at Chak Kham Khanathon School, Lamphun Province, obtained by cluster sampling. The research instruments were 1) 3 10-hour lesson plans using 5 Steps Learning in the topic of Roles and Duties of Thai Youth and 2)evaluation form of Public Mind Behaviors with reliability of 0.85. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. The research findings showed that the Public Mind Behaviors under the learning management of 5 Steps Learning in the topic of Roles and Duties of Thai Youth of the students was higher than their pre-public mind behaviors achievement at the .05 level of statistical significance. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบพฤติกรรมจิตสาธารณะก่อนและหลังเรียนโดยใช้การเรียนรู้แบบบันได 5 ขั้น เรื่อง บทบาทหน้าที่ของเยาวชนไทย ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนจักรคำคณาทร จังหวัดลำพูน กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนจักรคำคณาทร จังหวัดลำพูน ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2566 จำนวน 40 คน โดยการสุ่มแบบกลุ่มเครื่องมือที่ใช้การวิจัย ประกอบด้วย 1) แผนการจัดการเรียนรู้โดยใช้การจัดการเรียนรู้แบบบันได 5 ขั้น จำนวน 3 แผน รวม 10 ชั่วโมง และ 2) แบบประเมินพฤติกรรมจิตสาธารณะ มีค่าความเที่ยงเท่ากับ 0.85 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า พฤติกรรมจิตสาธารณะ เรื่อง บทบาทหน้าที่ของเยาวชนไทย ของนักเรียนที่ได้รับการจัดการเรียนรู้แบบบันได 5 ขั้น หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Sukhothai Thammathirat Open University | |
dc.rights | Sukhothai Thammathirat Open University | |
dc.subject | การจัดการเรียนรู้แบบบันได 5 ขั้น พฤติกรรมจิตสาธารณะ สังคมศึกษา มัธยมศึกษา | th |
dc.subject | 5 Steps Learning | en |
dc.subject | Public Mind Behaviors | en |
dc.subject | Social studies | en |
dc.subject | Secondary education | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.subject.classification | Education | en |
dc.title | The Effects of 5 Steps Learning in the Topic of Roles and Duties of Thai Youth on Public Mind Behaviors of Grade 7 Students at Chak Kham Khanathon School, Lamphun Province | en |
dc.title | ผลการจัดการเรียนรู้แบบบันได 5 ขั้น เรื่อง บทบาทหน้าที่ของเยาวชนไทย ที่มีต่อพฤติกรรมจิตสาธารณะของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนจักรคำคณาทร จังหวัดลำพูน | th |
dc.type | Independent Study | en |
dc.type | การศึกษาค้นคว้าอิสระ | th |
dc.contributor.coadvisor | Walai Isarankura Na Ayudhaya | en |
dc.contributor.coadvisor | วลัย อิศรางกูร ณ อยุธยา | th |
dc.contributor.emailadvisor | [email protected] | |
dc.contributor.emailcoadvisor | [email protected] | |
dc.description.degreename | Master of Education in Curriculum and Instruction (M.Ed. (Curriculum and Instruction)) | en |
dc.description.degreename | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน)) | th |
dc.description.degreelevel | Master's Degree | en |
dc.description.degreelevel | ปริญญาโท | th |
dc.description.degreediscipline | Master of Education (Curriculum and Instruction) | en |
dc.description.degreediscipline | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (หลักสูตรและการสอน) | th |
Appears in Collections: | Edu-Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2632100034.pdf | 3.1 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.