Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13139
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNIPHAWAN SAENKHUNen
dc.contributorนิภาวรรณ์ แสนคูณth
dc.contributor.advisorAreerug Mejangen
dc.contributor.advisorอารีรักษ์ มีแจ้งth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:24:55Z-
dc.date.available2025-01-24T08:24:55Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued17/4/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13139-
dc.description.abstractThe purpose of this study was to compare English reading comprehension of grade 7 students of Chanumanwittayakom School before and after learning by using  the cooperative learning  with TGT  technique.                   The research sample consisted of 36 grade 7 students studying in the second semester of the academic year 2023 at Chanumanwittayakom School, obtained by cluster random sampling. The research instruments were 1) learning management plans using the cooperative teaching with TGT technique, and  2) an English reading comprehension test. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test.The research finding revealed that the students’ post-learning English reading comprehension was higher than their pre-learning counterpart comprehension at the .05 level of statistical significance.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนชานุมานวิทยาคม ก่อนและหลังการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิค TGT                 กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนชานุมานวิทยาคม  ปีการศึกษา 2566 จำนวน 36 คน ที่กำลังศึกษาอยู่ในภาคเรียนที่ 2 ได้มาจากการสุ่มแบบกลุ่ม  เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ 1) แผนการจัดการเรียนรู้การสอนอ่านภาษาอังกฤษโดยใช้การเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิค TGT  และ 2) แบบทดสอบความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษ  สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล  ได้แก่  ค่าเฉลี่ย  ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน  และการทดสอบค่าที  ผลการวิจัยปรากฏว่า ความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectการสอนอ่านภาษาอังกฤษ  การเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิค TGT  ความเข้าใจในการอ่าน  มัธยมศึกษาth
dc.subjectTeaching English readingen
dc.subjectCooperative learning with TGT techniqueen
dc.subjectReading comprehensionen
dc.subjectSecondary educationen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.titleThe Effect of Teaching Reading by Using Cooperative Learning with TGT Technique on English Reading Comprehension of Grade 7 Students at Chanumanwittayakom School in Amnat Charoen Provinceen
dc.titleผลการสอนอ่านโดยใช้การเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิค TGT ที่มีต่อความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนชานุมานวิทยาคม จังหวัดอำนาจเจริญth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorAreerug Mejangen
dc.contributor.coadvisorอารีรักษ์ มีแจ้งth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Education in Curriculum and Instruction (M.Ed. (Curriculum and Instruction))en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Education (Curriculum and Instruction)en
dc.description.degreedisciplineศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (หลักสูตรและการสอน)th
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2632100752.pdf1.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.