Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13139
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | NIPHAWAN SAENKHUN | en |
dc.contributor | นิภาวรรณ์ แสนคูณ | th |
dc.contributor.advisor | Areerug Mejang | en |
dc.contributor.advisor | อารีรักษ์ มีแจ้ง | th |
dc.contributor.other | Sukhothai Thammathirat Open University | en |
dc.date.accessioned | 2025-01-24T08:24:55Z | - |
dc.date.available | 2025-01-24T08:24:55Z | - |
dc.date.created | 2024 | |
dc.date.issued | 17/4/2024 | |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13139 | - |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to compare English reading comprehension of grade 7 students of Chanumanwittayakom School before and after learning by using the cooperative learning with TGT technique. The research sample consisted of 36 grade 7 students studying in the second semester of the academic year 2023 at Chanumanwittayakom School, obtained by cluster random sampling. The research instruments were 1) learning management plans using the cooperative teaching with TGT technique, and 2) an English reading comprehension test. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test.The research finding revealed that the students’ post-learning English reading comprehension was higher than their pre-learning counterpart comprehension at the .05 level of statistical significance. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนชานุมานวิทยาคม ก่อนและหลังการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิค TGT กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนชานุมานวิทยาคม ปีการศึกษา 2566 จำนวน 36 คน ที่กำลังศึกษาอยู่ในภาคเรียนที่ 2 ได้มาจากการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ 1) แผนการจัดการเรียนรู้การสอนอ่านภาษาอังกฤษโดยใช้การเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิค TGT และ 2) แบบทดสอบความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า ความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Sukhothai Thammathirat Open University | |
dc.rights | Sukhothai Thammathirat Open University | |
dc.subject | การสอนอ่านภาษาอังกฤษ การเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิค TGT ความเข้าใจในการอ่าน มัธยมศึกษา | th |
dc.subject | Teaching English reading | en |
dc.subject | Cooperative learning with TGT technique | en |
dc.subject | Reading comprehension | en |
dc.subject | Secondary education | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.subject.classification | Education | en |
dc.title | The Effect of Teaching Reading by Using Cooperative Learning with TGT Technique on English Reading Comprehension of Grade 7 Students at Chanumanwittayakom School in Amnat Charoen Province | en |
dc.title | ผลการสอนอ่านโดยใช้การเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิค TGT ที่มีต่อความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนชานุมานวิทยาคม จังหวัดอำนาจเจริญ | th |
dc.type | Independent Study | en |
dc.type | การศึกษาค้นคว้าอิสระ | th |
dc.contributor.coadvisor | Areerug Mejang | en |
dc.contributor.coadvisor | อารีรักษ์ มีแจ้ง | th |
dc.contributor.emailadvisor | [email protected] | |
dc.contributor.emailcoadvisor | [email protected] | |
dc.description.degreename | Master of Education in Curriculum and Instruction (M.Ed. (Curriculum and Instruction)) | en |
dc.description.degreename | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน)) | th |
dc.description.degreelevel | Master's Degree | en |
dc.description.degreelevel | ปริญญาโท | th |
dc.description.degreediscipline | Master of Education (Curriculum and Instruction) | en |
dc.description.degreediscipline | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (หลักสูตรและการสอน) | th |
Appears in Collections: | Edu-Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2632100752.pdf | 1.86 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.