Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13142
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorTIPAWAN LABGOSAen
dc.contributorทิพวรรณ ลับโกษาth
dc.contributor.advisorApirak Anamanen
dc.contributor.advisorอภิรักษ์ อนะมานth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:24:57Z-
dc.date.available2025-01-24T08:24:57Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued29/11/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13142-
dc.description.abstractThe purpose of this research was to compare Thai reading comprehension ability of grade 6 students at Bumrungpong-Upatham School in the Mukdahan Primary Educational Service Area Office before and after learning through the Four-Blocks approach. The research sample consisted of 24 grade 6 students at Bumrungpong- Upatham in the first semester of academic year 2024 obtained through cluster random sampling. The research instruments were 1) lesson plans based on the Four-Blocks approach 2) a Thai reading comprehension ability test. Statistics employed for data analysis were mean, standard deviation, and t-test. The results of research showed that Thai reading comprehension ability of grade 6 students after learning through the Four-Blocks approach was significantly higher than their pre-learning  counterpart ability at the 0.05 level of statistical significance.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความสามารถในการอ่านจับใจความภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนบำรุงพงศ์อุปถัมภ์ ระหว่างก่อนและหลังเรียนโดยใช้เทคนิคการสอนแบบโฟร์บล็อก กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนบำรุงพงศ์อุปถัมภ์ สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษามุกดาหาร ที่กำลังศึกษาในภาคเรียนที่ 1  ปีการศึกษา 2567 จำนวน 24 คน ได้มาจากการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่  1) แผนการจัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิคการสอนแบบโฟร์บล็อก และ 2) แบบวัดความสามารถในการอ่านจับใจความภาษาไทย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่  ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า ความสามารถในการอ่านจับใจความภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ที่ได้รับการจัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิคการสอนแบบโฟร์บล็อกหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectเทคนิคการสอนแบบโฟร์บล็อก  การอ่านจับใจความภาษาไทย  ประถมศึกษาth
dc.subjectFour-Block teaching techniqueen
dc.subjectThai reading comprehensionen
dc.subjectPrimary educationen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.titleThe Effects of Learning Management Using Four-Blocks Approach on Thai Reading Comprehension Ability of Grade 6 Students at Bumrungpong-Upatham School in the Mukdahan Primary Educational Service Area Officeen
dc.titleผลการจัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิคการสอนแบบโฟร์บล็อก ที่มีต่อความสามารถในการอ่านจับใจความภาษาไทยของนักเรียน ชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนบำรุงพงศ์อุปถัมภ์  สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษามุกดาหารth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorApirak Anamanen
dc.contributor.coadvisorอภิรักษ์ อนะมานth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Education in Curriculum and Instruction (M.Ed. (Curriculum and Instruction))en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Education (Curriculum and Instruction)en
dc.description.degreedisciplineศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (หลักสูตรและการสอน)th
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2632101081.pdf3.33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.