Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13143
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPHILOMYA YEESOONTHONGen
dc.contributorภิรมยา ยี่สุนทองth
dc.contributor.advisorWalai Isarankura Na Ayudhayaen
dc.contributor.advisorวลัย อิศรางกูร ณ อยุธยาth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:24:57Z-
dc.date.available2025-01-24T08:24:57Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued27/5/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13143-
dc.description.abstractThe purpose of this study was to compare learning achievements in the topic of Laws in Daily Life of Grade 12 students at Satri Ang Thong School, Ang Thong Province, before and after learning under the Graphic Organizers.                  The research sample consisted of 40 grade 12 students who studied in the second semester of the academic year 2023 at Satri Ang Thong School, Ang Thong Province, obtained by cluster sampling. The research instruments were 1)5 lesson plans for 10 periods, using Graphic Organizers in the topic of Laws in Daily Life; 2) learning achievement test in the topic of Laws in Daily Life with difficulty index between 0.24-0.79, discrimination index between 0.2-0.8, and reliability coefficient of 0.89. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation and t-test.  The research finding showed that post-learning achievement in the topic of Laws in Daily Life of the students who learned under Graphic Organizers was higher than pre-learning counterpart achievement at the 0.05 level of statistical significance.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนก่อนเรียนและ หลังเรียน เรื่อง กฎหมายในชีวิตประจำวัน ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนสตรีอ่างทอง จังหวัดอ่างทอง ที่ได้รับการจัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิคผังกราฟิก                  กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนสตรีอ่างทอง ภาคเรียนที่ 2  ปีการศึกษา 2566 จำนวน 40 คน ได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย  1) แผนการจัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิคผังกราฟิก เรื่อง กฎหมายในชีวิตประจำวัน จำนวน 5 แผน  10 คาบ และ 2) แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่อง กฎหมายในชีวิตประจำวัน มีค่าความยากอยู่ระหว่าง 0.24 - 0.79 มีค่าอำนาจจำแนกอยู่ระหว่าง 0.2 - 0.8 และมีความเที่ยงเท่ากับ 0.89 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าทีผลการวิจัยปรากฏว่า ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนที่ได้รับการจัดการเรียนรู้ โดยใช้เทคนิคผังกราฟิกหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectเทคนิคผังกราฟิก  ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน  สังคมศึกษา  มัธยมศึกษาth
dc.subjectGraphic Organizersen
dc.subjectLearning achievementen
dc.subjectSocial studiesen
dc.subjectSecondary Educationen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.titleThe Effects of Graphic Organizers in the Topic of Laws in Daily Life on Learning Achievement of Grade 12 Students at Satri Ang Thong School, Ang Thong Provinceen
dc.titleผลการจัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิคผังกราฟิก เรื่อง กฎหมายในชีวิตประจำวัน ที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนสตรีอ่างทอง จังหวัดอ่างทองth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorWalai Isarankura Na Ayudhayaen
dc.contributor.coadvisorวลัย อิศรางกูร ณ อยุธยาth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Education in Curriculum and Instruction (M.Ed. (Curriculum and Instruction))en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Education (Curriculum and Instruction)en
dc.description.degreedisciplineศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (หลักสูตรและการสอน)th
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2632101560.pdf2.12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.