Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13254
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Somsri Singsangon | en |
dc.contributor | สมศรี สิงห์แสงอ่อน | th |
dc.contributor.advisor | Jirasuk Suksawat | en |
dc.contributor.advisor | จิระสุข สุขสวัสดิ์ | th |
dc.contributor.other | Sukhothai Thammathirat Open University | en |
dc.date.accessioned | 2025-01-24T08:25:51Z | - |
dc.date.available | 2025-01-24T08:25:51Z | - |
dc.date.created | 2024 | |
dc.date.issued | 5/11/2024 | |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13254 | - |
dc.description.abstract | The purposes of this research were 1) to compare the emotional quotient of the youth before and after using a guidance activities package integrating Buddhist Psychology concepts to develop the emotional quotient; and (2) to compare the emotional quotient of the youth after and follow-up period.The research population consisted of youth aged between 15 - 17 years old, who lived in a foundation that located in Kanchanaburi Province, totaling 30 people. The research instruments were 1) a guideance activities package integrating Buddhist Psychology concepts to developing emotional quotient; and 2) a scale to assess emotional quotient, with 0.93 reliability coefficient. The statistics for data analysis were mean and standard deviation.The research findings were found as follow: 1) the post-experiment emotional quotient of the youth, who used a guidance activities package integrating Buddhist Psychology concepts to develop the emotional quotient was significantly higher than their pre-experiment; and 2) the post-experiment emotional quotient of the youth, who used a guidance activities package integrating Buddhist Psychology concepts to develop the emotional quotient was different from the follow-up period. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบความฉลาดทางอารมณ์ของเยาวชนก่อนและหลังการทดลองใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวโดยบูรณาการแนวคิดพุทธจิตวิทยาเพื่อพัฒนาความฉลาดทางอารมณ์ และ 2) เปรียบเทียบความฉลาดทางอารมณ์ของเยาวชนหลังการทดลอง และระยะการติดตามผลประชากร คือ เยาวชนที่มีอายุระหว่าง 15-17 ปี อาศัยอยู่ในมูลนิธิแห่งหนึ่ง ในจังหวัดกาญจนบุรี จำนวน 30 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ 1) ชุดกิจกรรมแนะแนวโดยบูรณาการแนวคิดพุทธจิตวิทยาเพื่อพัฒนาความฉลาดทางอารมณ์ และ 2) แบบวัดความฉลาดทางอารมณ์ มีค่าความเที่ยงทั้งฉบับเท่ากับ .93 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบน-มาตรฐานผลการวิจัยปรากฏว่า 1) เยาวชนที่ใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวโดยบูรณาการแนวคิด พุทธจิตวิทยาเพื่อพัฒนาความฉลาดทางอารมณ์มีคะแนนเฉลี่ยความฉลาดทางอารมณ์หลังการทดลองสูงกว่าก่อนการทดลอง และ 2) เยาวชนที่ใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวโดยบูรณาการแนวคิดพุทธจิตวิทยาเพื่อพัฒนาความฉลาดทางอารมณ์มีคะแนนเฉลี่ยความฉลาดทางอารมณ์หลังการทดลองแตกต่างกับระยะการติดตามผล | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Sukhothai Thammathirat Open University | |
dc.rights | Sukhothai Thammathirat Open University | |
dc.subject | ชุดกิจกรรมแนะแนว พุทธจิตวิทยา ความฉลาดทางอารมณ์ เยาวชน | th |
dc.subject | Guidance activities package | en |
dc.subject | Buddhist Psychology | en |
dc.subject | Emotional quotient | en |
dc.subject | Youth | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.subject.classification | Education | en |
dc.title | The Effects of Using a Guidance Activities Package Integrating Buddhist Psychology Concepts to Develop an Emotional Quotient of the Youth at a Foundation in Kanchanaburi Province | en |
dc.title | ผลการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวโดยบูรณาการแนวคิดพุทธจิตวิทยาเพื่อพัฒนา ความฉลาดทางอารมณ์ของเยาวชนในมูลนิธิแห่งหนึ่ง จังหวัดกาญจนบุรี | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
dc.contributor.coadvisor | Jirasuk Suksawat | en |
dc.contributor.coadvisor | จิระสุข สุขสวัสดิ์ | th |
dc.contributor.emailadvisor | Jirasuk.Suk@stou.ac.th | |
dc.contributor.emailcoadvisor | Jirasuk.Suk@stou.ac.th | |
dc.description.degreename | Master of Education in Guidance and Psychological Counseling (M.Ed. (Guidance and Psychological Counseling)) | en |
dc.description.degreename | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต แขนงวิชาการแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา (ศษ.ม. (การแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา)) | th |
dc.description.degreelevel | Master's Degree | en |
dc.description.degreelevel | ปริญญาโท | th |
dc.description.degreediscipline | Master of Education (Guidance and Psychological Counseling) | en |
dc.description.degreediscipline | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (การแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา) | th |
Appears in Collections: | Edu-Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2652800398.pdf | 2.85 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.