Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13263
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorWipawanee Rawangganpunen
dc.contributorวิภวานีภ์ ระวังงานพันธุ์th
dc.contributor.advisorPavin Chinachotien
dc.contributor.advisorภาวิน ชินะโชติth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:37:15Z-
dc.date.available2025-01-24T08:37:15Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued29/4/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13263-
dc.description.abstractThis study aims to study (1) the perceived importance of 4M's management resources; (2) the level of success achieved in managing a large shopping center improvement project; and (3) 4M's management resources affecting success of improvement project management of large shopping center’s building.       This study was quantitative research. The population consisted of 122 people involved in managing a large shopping center building improvement project within a company. The sample size was determined by Krejcie and Morgan's formula, resulting in a total of 93 participants selected by convenience sampling. The tool used for data collection was a questionnaire. The statistics utilized in the data analysis included frequency, percentage, mean, standard deviation, and multiple regression values.                  The findings of the study revealed that: (1) the overall importance of the 4M's management resources was rated at the highest level. Considering each aspect, it was showed that personnel, materials and equipment, and management had the three highest mean scores. (2) The overall success of managing a large shopping center improvement project was rated at a high level. (3) Management, materials and equipment, and personnel factors significantly affected the success of managing a large shopping center building improvement project, with statistical significance at the 0.05 level, where these factors were capable of predicting variations in success, accounting for 54.40 percent.en
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา  (1)  ระดับความสำคัญของทรัพยากรการบริหาร 4M’s  (2) ระดับความสำเร็จของการบริหารจัดการโครงการปรับปรุงอาคารประเภทศูนย์การค้าขนาดใหญ่   (3) ทรัพยากรการบริหาร 4M’s ที่มีผลต่อความสําเร็จของการบริหารจัดการโครงการปรับปรุงอาคารประเภทศูนย์การค้าขนาดใหญ่              การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ประชากร คือผู้ที่มีส่วนเกี่ยวข้องกับการบริหารจัดการโครงการปรับปรุงอาคารประเภทศูนย์การค้าขนาดใหญ่ในบริษัทแห่งหนึ่ง จำนวน 122  คน  กำหนดกลุ่มตัวอย่างโดยใช้สูตรของเครจซี่และมอร์แกน ได้ขนาดกลุ่มตัวอย่างทั้งหมด  93 คน  ใช้วิธีการสุ่ม แบบสะดวก  เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล คือแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณ                     ผลการศึกษา พบว่า (1)  ปัจจัยทรัพยากรการบริหาร 4M’s โดยรวมมีความสำคัญอยู่ในระดับมากที่สุด  เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า มีค่าเฉลี่ยมากที่สุด 3 อันดับ ได้แก่  ด้านบุคลากร  วัสดุอุปกรณ์ และการบริหารจัดการ  (2)  ความสำเร็จของการบริหารจัดการโครงการปรับปรุงอาคารประเภทศูนย์การค้าขนาดใหญ่ โดยรวมมีความสำเร็จอยู่ในระดับมาก  และ (3)  ปัจจัยด้านการบริหารจัดการ วัสดุ อุปกรณ์ และบุคลากรมีผลต่อความสําเร็จของการบริหารจัดการโครงการปรับปรุงอาคารประเภทศูนย์การค้าขนาดใหญ่ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ที่ระดับ 0.05  สามารถพยากรณ์ความผันแปรความสำเร็จ คิดเป็นร้อยละ  54.40th
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectความสำเร็จ  การบริหารจัดการ  โครงการปรับปรุงอาคาร  ศูนย์การค้าขนาดใหญ่th
dc.subjectSuccessen
dc.subjectManagementen
dc.subjectBuilding Improvement Projecten
dc.subjectLarge Shopping Centeren
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationAdministrative and support service activitiesen
dc.subject.classificationManagement and administrationen
dc.titleFactors Affecting Success of Improvement Project Management of Large Shopping Center’s Buildingen
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อความสําเร็จของการบริหารจัดการโครงการปรับปรุงอาคารประเภทศูนย์การค้าขนาดใหญ่th
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorPavin Chinachotien
dc.contributor.coadvisorภาวิน ชินะโชติth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (Business and Hospitality Management) (M.B.A.)en
dc.description.degreenameการจัดการธุรกิจและการบริการ (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth
Appears in Collections:Manage-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2613002555.pdf1.56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.