Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13292
Title: Marketing Mix Factors Affecting Decision to use the service of Nan Cafe' among  Ministry of Commerce Personnel
ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านกาแฟน่านของบุคลากรกระทรวงพาณิชย์
Authors: WASANA AKUNDEE
วาสนา อะกุลดี
Narubodee Wathanakom
นฤบดี วรรธนาคม
Sukhothai Thammathirat Open University
Narubodee Wathanakom
นฤบดี วรรธนาคม
[email protected]
[email protected]
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด  การตัดสินใจใช้บริการของร้านกาแฟน่านในกระทรวงพาณิชย์
marketing mix The decision to use the services of Nan Coffee Shop in the Ministry of Commerce
Issue Date:  10
Publisher: Sukhothai Thammathirat Open University
Abstract: The objectives of this study were to study (1) study the demographic factors of decision of personnel in Ministry of Commerce to the decision to use the Nan café (2) study the marketing mix of the Nan caffe (3) study the decision to service use the Nan café of personnel in Ministry of Commerce (4) to compare the differences of decision to service use the Nan café of personnel in Ministry. Classified by demographic factors and (5) study the marketing mix of that affect the decision to use the service of Nan café of personnel in Ministry of CommerceThis study is a quantitative research. Ministry of Commerce personnel who use Nan coffee shops And the sample group in the study was personnel who had previously used the services of Nan coffee shops , namely 460 personnel in the Ministry of Commerce. The statistics used in data analysis consisted of standard deviation, mean, frequency and multiple regression analysis. The statistics used in data analysis consisted of frequency,percentage, mean, standard deviation and multiple regression analysis. t-test statistics, Multiple Regression, One-way ANOVA.The study results shown that (1) The majority of the sample were women, aged 21 -40 years, graduated with a bachelor's degree, marital status, and were mostly civil servants. Have a monthly income of 10,001 – 20,000 baht (2) The sample group has opinions about marketing mix factors that affect the decision to use Nan coffee shop services by personnel in the Ministry of Commerce. Overall it is at a high level. When considering each aspect, it was found that 3 aspects: Distribution aspect, Process aspect and Personnel aspect. (3) The sample group had opinions about the decision to use Nan coffee shop services by personnel in the Ministry of Commerce. Overall is at a high level. (4) Demographic factors include Gender, Age, Education level, Atatus, Occupation, and Monthly income level differences significantly aspect had the greatest effect on the decision to use Nan coffee shop services by personnel in the Ministry of Commerce at the 0.05 significance level. (5)The marketing mix factors of Process aspect, Physical characteristics, Marketing promotion aspect, Price aspect and Product aspect had the greatest effect on the decision to use Nan coffee shop services by personnel in the Ministry of Commerce at the 0.05 significance level.
การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) เพื่อศึกษาปัจจัยประชากรศาสตร์ของบุคลากรในกระทรวงพาณิชย์ในการตัดสินใจใช้บริการร้านกาแฟน่าน (2) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของร้านกาแฟน่านในกระทรวงพาณิชย์ (3) เพื่อศึกษาการตัดสินใจใช้บริการร้านกาแฟน่านของบุคลากรในกระทรวงพาณิชย์ (4) เพื่อเปรียบเทียบความแตกต่างของการตัดสินใจใช้บริการร้านกาแฟน่านของบุคลากรในกระทรวงพาณิชย์ที่แตกต่างกันจำแนกตามปัจจัยประชากรศาสตร์ (5) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านกาแฟน่านของบุคลากรในกระทรวงพาณิชย์การศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ประชากรที่ใช้ในการศึกษาวิจัย คือ บุคลากรกระทรวงพาณิชย์ที่ใช้บริการร้านกาแฟน่าน และกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ บุคลากรที่เคยใช้บริการร้านกาแฟน่าน จำนวน 460 คน สถิติที่ใช้ในการศึกษาได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ความถี่ ส่วนที่เบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติ t-test ใช้ทดสอบความแตกต่าง การวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression) และสถิติความแปรปรวนทางเดียว (One way ANOVA) ผลการศึกษาพบว่า (1) กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นผู้หญิงมีอายุ 21 -40 ปี สำเร็จการศึกษาในระดับปริญญาตรี สถานภาพสมรส ส่วนใหญ่เป็นข้าราชการ มีรายได้ต่อเดือน 10,001 – 20,000 บาท (2) กลุ่มตัวอย่างมีความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านกาแฟน่านของบุคคลากรในกระทรวงพาณิชย์ 3 ด้าน ได้แก่ ด้านการจัดจำหน่าย ด้านบุคคล และด้านกระบวนการ (3) กลุ่มตัวอย่างมีความคิดเห็นเกี่ยวกับการตัดสินใจใช้บริการร้านกาแฟน่านของบุคลากรในกระทรวงพาณิชย์ โดยรวมอยู่ในระดับมาก (4) ปัจจัยประชากรศาสตร์ ได้แก่ เพศ อายุ ระดับการศึกษา สถานภาพ อาชีพ และระดับรายได้ต่อเดือนที่แตกต่างกันมีการตัดสินใจใช้บริการร้านกาแฟน่านของบุคลากรในกระทรวงพาณิชย์แตกต่างกันที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 (5) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ด้านกระบวนการ ด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านราคา และด้านผลิตภัณฑ์ มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการร้านกาแฟน่านของบุคลาการในกระทรวงพาณิชย์ ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05
URI: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13292
Appears in Collections:Manage-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2633004326.pdf2.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.