Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13359
Title: Factors Affecting the Online Purchasing Decision-making of the Elderly in Suphanburi Province after the COVID-19 Crisis
ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ของผู้สูงอายุ ในจังหวัดสุพรรณบุรี หลังการแพร่ระบาดของเชื้อไวรัสโควิด 19
Authors: PANASSAYA CHANSRI
ปนัสยา ฉันศรี
Tanapond Swanpitak
ธนพร สวรรค์พิทักษ์
Sukhothai Thammathirat Open University
Tanapond Swanpitak
ธนพร สวรรค์พิทักษ์
[email protected]
[email protected]
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด การตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ ผู้สูงอายุ
Marketing Mix
Online Purchasing Decision-making
Elderly
Issue Date:  13
Publisher: Sukhothai Thammathirat Open University
Abstract: The objectives of this research were to study (1) the opinion levels on the marketing mix factors of the elderly in Suphanburi province after the COVID-19 crisis; (2) the opinion levels on the online purchasing decision-making of the elderly in Suphanburi province after the COVID-19 crisis; and (3) marketing mix factors affecting the online purchasing decision-making of the elderly in Suphanburi province after the COVID-19 crisis.This study was quantitative research. The population was unknown: elderly people who lived in Suphanburi province and purchased online products. The sample size of this study was determined by using the Cochran method, with a total of 400 samples. The study instrument was a questionnaire. The statistics used for the data analysis consisted of frequency, percentage, mean, standard deviation, and multiple regression analysis.The results showed that (1) the overall opinion level on the marketing mix factors of the elderly in Suphanburi province after the COVID-19 crisis was at a high level. (2) The overall opinion level on the online purchasing decision-making of the elderly in Suphanburi province after the COVID-19 crisis was at a high level. (3) The marketing mix factors, including product, price, place, privacy, and personalization, affected the online purchasing decision-making of the elderly in Suphanburi province after the COVID-19 crisis with a statistically significant level of 0.05.
การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับส่วนประสมทางการตลาดของผู้สูงอายุในจังหวัดสุพรรณบุรีหลังการแพร่ระบาดของเชื้อไวรัสโควิด 19 (2) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับการตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ของผู้สูงอายุในจังหวัดสุพรรณบุรีหลังการแพร่ระบาดของเชื้อไวรัสโควิด 19 และ (3) ส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ของผู้สูงอายุในจังหวัดสุพรรณบุรีหลังการแพร่ระบาดของเชื้อไวรัสโควิด 19การศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ประชากรที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ผู้สูงอายุในจังหวัดสุพรรณบุรีที่ซื้อสินค้าออนไลน์ ซึ่งไม่ทราบจำนวนที่แน่นอน ผู้ศึกษาจึงได้กำหนดขนาดกลุ่มตัวอย่างตามวิธีของคอแครน ได้กลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณผลการศึกษาพบว่า (1) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับส่วนประสมทางการตลาดของผู้สูงอายุในจังหวัดสุพรรณบุรีหลังการแพร่ระบาดของเชื้อไวรัสโควิด 19 โดยรวมอยู่ในระดับมาก (2) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับการตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ของผู้สูงอายุในจังหวัดสุพรรณบุรีหลังการแพร่ระบาดของเชื้อไวรัสโควิด 19 โดยรวมอยู่ในระดับมาก (3) ส่วนประสมทางการตลาดด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการจัดจำหน่าย ด้านการรักษาความเป็นส่วนตัว และด้านการให้บริการส่วนบุคคลส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ของผู้สูงอายุในจังหวัดสุพรรณบุรีหลังการแพร่ระบาดของเชื้อไวรัสโควิด 19 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
URI: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13359
Appears in Collections:Manage-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2653000725.pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.