Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13374
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอัจฉรีย์ ลิมปมนต์th_TH
dc.contributor.authorกิติยา เกษรth_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2025-01-24T08:37:45Z-
dc.date.available2025-01-24T08:37:45Z-
dc.date.issued2566-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13374en_US
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ปัจจัยประชากรศาสตร์ของลูกค้าที่มาใช้บริการที่ธนาคารกรุงเทพ ในเขตลาดหลุมแก้ว จังหวัดปทุมธานี (2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของผลิตภัณฑ์ประกันชีวิตธนาคารกรุงเทพ ในเขตลาดหลุมแก้ว จังหวัดปทุมธานี (3) การตัดสินใจซื้อประกันชีวิตของลูกค้าที่มาใช้บริการธนาคารกรุงเทพ ในเขตลาดหลุมแก้ว จังหวัดปทุมธานี (4) เปรียบเทียบความแตกต่างการตัดสินใจซื้อประกันชีวิตของลูกค้าที่มาใช้บริการธนาคารกรุงเทพ ในเขตลาดหลุมแก้ว จังหวัดปทุมธานี จำแนกตามปัจจัยประชากรศาสตร์ และ (5) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อประกันชีวิตของลูกค้าที่มาใช้บริการธนาคารกรุงเทพ ในเขตลาดหลุมแก้ว จังหวัดปทุมธานีการศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ประชากรคือ ลูกค้าที่ใช้บริการธนาคารกรุงเทพ เขตลาดหลุมแก้ว จังหวัดปทุมธานี อายุตั้งแต่ 20-75 ปี กำหนดขนาดของกลุ่มตัวอย่างตามวิธีคอแครน กรณีไม่ทราบจำนวนประชากร ได้ 400 คน ใช้วิธีการเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบสุ่มหลายขั้นตอน วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติอนุมานด้วยวิธีการวิเคราะห์แปรปรวนทางเดียวและการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณเชิงเส้นตรงผลการศึกษาพบว่า (1) ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 40-49 ปี สถานภาพสมรส ระดับการศึกษาปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัท/ลูกจ้าง และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 35,001-45,000 บาท (2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของผลิตภัณฑ์ประกันชีวิตธนาคารกรุงเทพ ในเขตลาดหลุมแก้ว จังหวัดปทุมธานีในภาพรวมและรายด้านอยู่ในระดับมาก ด้านที่มีค่าเฉลี่ยมากที่สุดคือด้านบุคลากร รองลงมาคือ ด้านการจัดจำหน่าย น้อยที่สุด คือ ด้านราคา (3) การตัดสินใจซื้อประกันชีวิตของลูกค้าที่ใช้บริการธนาคารกรุงเทพ ในเขตลาดหลุมแก้ว จังหวัดปทุมธานีอยู่ในระดับมาก (4) ปัจจัยประชากรศาสตร์ ได้แก่ อายุ สถานภาพ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน มีการตัดสินใจซื้อประกันชีวิตของลูกค้าที่ใช้บริการธนาคารกรุงเทพ เขตลาดหลุมแก้ว จังหวัดปทุมธานี แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 (5) ส่วนประสมทางการตลาดด้านผลิตภัณฑ์ และด้านกระบวนการ มีผลต่อการตัดสินใจซื้อประกันชีวิตของลูกค้าที่มาใช้บริการธนาคารกรุงเทพ ในเขตลาดหลุมแก้ว จังหวัดปทุมธานี ร้อยละ 47.20 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th_TH
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.sourceBorn digitalth_TH
dc.subjectส่วนแบ่งทางการตลาดth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.แขนงวิชาบริหารธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectประกันชีวิตth_TH
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อประกันชีวิตของลูกค้าที่มาใช้บริการธนาคารกรุงเทพ ในเขตลาดหลุมแก้ว จังหวัดปทุมธานีth_TH
dc.title.alternativeFactors Affecting the Life Insurance Purchase Decision of Customers Using the Services of Bangkok Bank in Lat Lum Kaeo District, Pathum Thani Provinceen_US
dc.typeIndependent Studyen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บริหารธุรกิจ)th_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study were to examine (1) the demographic factors of customers using services at Bangkok Bank in Lat Lum Kaeo District, Pathum Thani Province; (2) the marketing mix factors for life insurance products at Bangkok Bank in Lat Lum Kaeo District, Pathum Thani Province; (3) the life insurance purchasing decisions of customers using services at Bangkok Bank in Lat Lum Kaeo District, Pathum Thani Province; (4) the differences in life insurance purchasing decisions among customers at Bangkok Bank in Lat Lum Kaeo District, Pathum Thani Province, classified by demographic factors; and (5) the marketing mix factors influencing life insurance purchasing decisions of customers using services at Bangkok Bank in Lat Lum Kaeo District, Pathum Thani Province. This research used a quantitative approach. The population consisted of customers aged 20-75 who use Bangkok Bank services in Lat Lum Kaeo District, Pathum Thani Province. A sample size of 400 was determined using Cochran’s formula for an unknown population size, with a multi-stage random sampling method applied. Data were analyzed using descriptive statistics, including frequency, percentage, mean, and standard deviation, as well as inferential statistics using one-way ANOVA and multiple linear regression analysis.The results showed that (1) the majority of respondents were female, aged 40-49 years, married, with a bachelor's degree, employed as company employees or workers, and earning an average monthly income of 35,001-45,000 baht; (2) the marketing mix factors for Bangkok Bank’s life insurance products in Lat Lum Kaeo District, Pathum Thani Province, were generally rated high, with the personnel aspect having the highest average, followed by distribution, and price with the lowest average; (3) the life insurance purchasing decisions of customers using services at Bangkok Bank in Lat Lum Kaeo District, Pathum Thani Province, were at a high level; (4) demographic factors, including age, marital status, education level, occupation, and average monthly income, were associated with significant differences in life insurance purchasing decisions among customers at Bangkok Bank in Lat Lum Kaeo District, Pathum Thani Province, with statistical significance at the 0.05 level; and (5) marketing mix factors, specifically product and process, significantly influenced the life insurance purchasing decisions of customers using services at Bangkok Bank in Lat Lum Kaeo District, Pathum Thani Province, explaining 47.20% of the variance at a statistical significance level of 0.05.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2653001681.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.