Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/2224
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ศิริพร สัจจานันท | th_TH |
dc.contributor.author | รัตน์นลิน พลพิริยะวัฒน์ | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาเศรษฐศาสตร์ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2022-11-24T07:13:25Z | - |
dc.date.available | 2022-11-24T07:13:25Z | - |
dc.date.issued | 2557 | - |
dc.identifier.uri | http://ir.stou.ac.th/handle/123456789/2224 | en_US |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศีกษา 1) พฤติกรรมการใช้สินเชื่อ ได้แก่ บัตร เครดิต บัตรกดเงินสด และสินเชื่อบุคคลของพนักงานศูนย์บริการลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์ 2) ปัจจัยที่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้สินเชื่อได้แก่ บัตรเครดิต บัตรกดเงินสดและสินเชื่อบุคคลของพนักงานศูนย์บริการลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์ การศึกษาครั้งนี้ใช้วิธีวิจัยเชิงสํารวจโดยใช้วิธีสุ่มกลุ่มตัวอย่างตามความสะดวก ได้แก่ พนักงานศูนย์บริการลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์จํานวน 120 คน ซึ่งใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล โดยมีการทดสอบหาค่าความเชื่อมั่นของแบบสอบถามเท่ากับ 99.0 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าไคสแควร์ ผลการศึกษาพบว่า 1) พฤติกรรมการใช้สินเชื่อของพนักงานศูนย์บริการลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์ส่วนใหญ่เป็นบัตรเครดิต โดยเหตุผลที่ใช้เพื่อชําระสินค้าและบริการโดยเป็นของธนาคารพาณิชย์ที่ใช้มากที่สุด คือ ธนาคารไทยพาณิชย์ จํากัด (มหาชน) มีวงเงินระหว่าง 50,000- 100,000 บาท ระยะเวลาถือครอง 5-10 ปี ส่วนสถาบัน การเงินที่ไม่ใช่ธนาคารพาณิชย์ที่ใช้มากที่สุด คือ บริษัท อิออน ธนสินทรัพย์ จํากัด (มหาชน) 2) เพศอายุสถานภาพ ตําแหน่ง และรายได้ของผู้ใช้ผลิตภัณฑ์สินเชื่อไม่มีความสัมพันธ์กับประเภทของสินเชื่อที่ใช้บริการและไม่มีความสัมพันธ์กับสาเหตุการใช้บริการสินเชื่อในขณะที่วงเงินผลิตภัณฑ์สินเชื่อที่ได้รับจากการใช้บัตรเครดิตมีความสัมพันธ์กับสาเหตุการใช้บริการสินเชื่ออย่างมีนัยสําคัญทางสถิติ | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาเศรษฐศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. วิชาเอกเศรษฐศาสตร์ธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | ธนาคารไทยพาณิชย์ | th_TH |
dc.subject | สินเชื่อ | th_TH |
dc.subject | พฤติกรรมผู้บริโภค | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--เศรษฐศาสตร์ | th_TH |
dc.title | พฤติกรรมการใช้สินเชื่อของพนักงานศูนย์บริการลูกค้าธนาคารไทยพาณิชย์ | th_TH |
dc.title.alternative | Customer services staffs behavior in the use of loans at Siam Commercial Bank | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | เศรษฐศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาเศรษฐศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The present study aimed to study 1) the usage behaviors of customer service staffs onloan products such as credit cards, debit cards and personal credits at Siam Commercial Bank. 2) factors affecting the usage behaviors of customer service staffs on loan products such as credit cards, debit cards and personal credits at Siam Commercial Bank. This study used survey research with convenience sampling method and the participants were 120 customer service staffs at Siam Commercial Bank. The data were collected by the questionnaire with the reliability check at 99.0 and were analyzed statistically by using percentages, meanand Chi-squares. The findings revealed as follows: 1) Credit behaviors of customer service staffs at Siam Commercial Bank were mostly credit cards to pay for products and services. The credit cards were also mostly issued by Siam Commercial Bank with the credit card limit ranging from 50,000 to 100,000 baht and the cards could be used from 5 to10 years. For a non-bank financial institution, AEON Thana Sinsap ( Public) Company Limited was ranked first from the participants’ choice. 2) Sex, age, status, position and income of credit product users had no relationship with types of credits and causes of taking credit services. While credit limit to credit product users had statistical significance relationship with causes of taking credit services. | en_US |
Appears in Collections: | Econ-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
145824.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 11.49 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License