Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/2804
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorศิตา เยี่ยมขันติถาวร, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorพรทิพย์ ฝ่ายบุตร, 2511--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-01-25T07:42:17Z-
dc.date.available2023-01-25T07:42:17Z-
dc.date.issued2561-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/2804-
dc.description.abstractThe purpose of this research was to compare English listening comprehension scores of Prathom Suksa III students before and after learning under the learning management with the use of English tales. The research sample consisted of 28 Prathom Suksa III students at Ban Banghian School in Krabi province during the second semester of the 2018 academic year, obtained by cluster sampling. The employed research tools were (1) learning management plans with the use of English tales, and (2) an English listening comprehension test. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. The research findings showed that the post-learning mean score on English listening comprehension of Prathom Suksa III students was significantly higher than its pre-learning counterpart at the .01 level of statistical significance.th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothth_TH
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectหนังสืออ่านประกอบ--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)--ไทย--อำนาจเจริญth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอนth_TH
dc.titleหนังสืออ่านเพิ่มเติมเรื่อง ตำนานท้องถิ่นอำนาจเจริญสำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 จังหวัดอำนาจเจริญth_TH
dc.title.alternativesupplementary reading entitled Local Legends of Amnat Charoen for Mathayom Suksa I students of Amnat Charoen Provinceth_TH
dc.typeThesisth_TH
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this research was to compare English listening comprehension scores of Prathom Suksa III students before and after learning under the learning management with the use of English tales. The research sample consisted of 28 Prathom Suksa III students at Ban Banghian School in Krabi province during the second semester of the 2018 academic year, obtained by cluster sampling. The employed research tools were (1) learning management plans with the use of English tales, and (2) an English listening comprehension test. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. The research findings showed that the post-learning mean score on English listening comprehension of Prathom Suksa III students was significantly higher than its pre-learning counterpart at the .01 level of statistical significance.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext_160390.pdfเอกสารฉบับเต็ม21.12 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons