Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/2811
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorชนิพรรณ จาติเสถียรth_TH
dc.contributor.authorรัชฎาภรณ์ สนม, 2514-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-01-25T12:50:28Z-
dc.date.available2023-01-25T12:50:28Z-
dc.date.issued2561-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/2811en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาผลการจัดกิจกรรมศิลปะสามมิติที่มีต่อการเห็นคุณค่าในตัวเองของเด็กปฐมวัยโรงเรียนบ้านแม่ทาย จังหวัดพะเยา และ (2) เปรียบเทียบการเห็นคุณค่าในตัวเองของเด็กปฐมวัยโรงเรียนบ้านแม่ทาย จังหวัดพะเยา ก่อนและหลังการจัดกิจกรรมศิลปะสามมิติ ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ก่อนจัดกิจกรรม คะแนนเฉลี่ยของการเห็นคุณค่าในตัวเองของเด็กปฐมวัยโรงเรียนบ้านแม่ทาย เท่ากับ 3.92 (S.D.=0.99) และหลังจัดกิจกรรม เท่ากับ 7.75 (S.D.=1.23) โดยคะแนนเฉลี่ยของการเห็นคุณค่าในตัวเองของเด็กหลังการจัดกิจกรรมสูงขึ้น 3.83 และ (2) เด็กปฐมวัยโรงเรียนบ้านแม่ทาย จังหวัดพะเยา ที่ได้รับการจัดกิจกรรมศิลปะสามมิติมีการเห็นคุณค่าในตัวเองหลังการทดลองสูงกว่าก่อนทดลองอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectการศึกษาปฐมวัย--กิจกรรมการเรียนการสอนth_TH
dc.subjectความนับถือตนเองth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอนth_TH
dc.titleผลการจัดกิจกรรมศิลปะสามมิติที่มีต่อการเห็นคุณค่าในตัวเองของเด็กปฐมวัยโรงเรียนบ้านแม่ทาย จังหวัดพะเยาth_TH
dc.title.alternativeEffects of three-dimensional art activities management on self-esteem of preschool children at Ban Maetai School in Phayao Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to study the effects of three-dimensional art activities management on self-esteem of preschool children at Ban Maetai School in Phayao province; and (2) to compare the levels of self-esteem of preschool children at Ban Maetai School in Phayao province before and after undertaking three-dimensional art activities. The sample for this study consisted of 12 preschool children, aged 4 - 6 years, in a heterogeneous kindergarten classroom of Ban Maetai School in Phayao province during the second semester of the 2018 academic year, obtained by cluster sampling. The research instruments were a manual for organizing three-dimensional art activities to promote self-esteem of preschool children, and an observation form on self-esteem behaviors of preschool children. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and sign test. The research findings revealed that (1) the self-esteem mean score of preschool children before the experiment was 3.92 (S.D. = 0.99) and their counterpart mean score after the experiment was 7.75 (S.D. = 1. 23); thus, their post-experiment mean score was increased over their pre-experiment mean score by 3.83 score; and (2) the post-experiment self-esteem mean score of preschool children at Ban Maetai School in Phayao province, who undertook three-dimensional art activities, was significantly higher than their pre-experiment counterpart mean score at the .01 level of statistical significance.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext_161168.pdf15.92 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons