Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/2903
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอภิรักษ์ อนะมาน, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorจินตนา มณีเสน, 2527--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-01-28T03:29:29Z-
dc.date.available2023-01-28T03:29:29Z-
dc.date.issued2556-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/2903-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ ทางการเรียนเรื่องพันธุกรรม ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปี ที่ 3โรงเรียนสวนศรีวิทยาหลังเรียนโดยใช้การจัดการเรียนรู้แบบสืบ เสาะหาความรู้ ที่เน้นการเรียนแบบร่วมมือกบการจัดการเรียนรู้แบบปกติ กลุ่มตัวอย่าง เป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปี ที่ 3 ภาคเรียนที่ 1 ปี การศึกษา 2556 โรงเรียนสวนศรีวิทยา อำเภอหลังสวน จังหวัดชุมพร จำนวน 76คน จำนวน 2 ห้องเรียน ได้มาโดย การสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย แผนการจัดการเรียนรู้แบบสืบเสาะหา ความรู้ที่เน้นการเรียนรู้แบบร่วมมือ เรื่องพันธุกรรม และแบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ ทางการเรียน เรื่อง พันธุกรรม การวิเคราะห์ข้อมูลใช้ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า ผลสัมฤทธิ์ ทางการเรียนหลังเรียน เรื่องพันธุกรรม ของนักเรียนที่เรียนโดยการจัดการเรียนรู้แบบสืบเสาะหาความรู้ที่เน้นการเรียนแบบร่วมมือ สูงกว่าผลสัมฤทธิ์ ทางการเรียนหลังเรียนเรื่องดังกล่าวของนักเรียนที่เรียนโดยการจัดการเรียนรู้แบบปกติ อย่างมี นัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectวิทยาศาสตร์--กิจกรรมการเรียนการสอนth_TH
dc.subjectวิทยาศาสตร์--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)--ไทย--ชุมพรth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอนth_TH
dc.subjectการสอนแบบสืบเสาะหาความรู้เป็นกลุ่มth_TH
dc.titleผลการจัดการเรียนรู้แบบสืบเสาะหาความรู้ที่เน้นการเรียนแบบร่วมมือเรื่อง พันธุกรรมที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนสวนศรีวิทยา จังหวัดชุมพรth_TH
dc.title.alternativeThe effects of inquiry learning activities management with emphasis on cooperative learning in the topic of genetics on learning achievement of Mathayom Suksa III students at Suan Si Witthaya School in Chumphon Provinceth_TH
dc.typeThesisth_TH
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this study were (1) to construct a reading enhancement book entitled Series of Moral Tales for Prathom Suksa IV students at Maharat Ban Saeng-arun School in Surat Thani province; and (2) to verify quality of the constructed reading enhancement book. The informants for this study consisted of a group of 3 experts on construction of reading enhancement book and a group of 10 Prathom Suksa IV students. The instruments employed for quality verification comprised (1) a reading enhancement book entitled Series of Moral Tales, (2) a reading enhancement book quality verification form for the experts, and (3) a form for assessment of student’s satisfaction. Data were statistically analyzed using the mean. The findings of the study were as follows: (1) the constructed reading enhancement book comprised a series of ten moral tales, the contents of each of which were inserted with morality and desirable characteristics for students, with color illustrations and end-of-book activities; and (2) results of quality verification of the book by experts regarding the plots, language style, illustration, book appearance and format, and values and benefits were at the highly appropriate level with the total rating mean of 4.44; and students’ satisfaction with the book in the aspects of the plots, language style, illustration, book appearance and format, and values and benefits were at the highly appropriate level with the total rating mean of 2.67en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fulltext_162813.pdfเอกสารฉบับเต็ม28.63 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons