Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/3140
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรรณา บัวเกิด, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorบัณฑิตา พงษ์ขันธ์, 2533--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-02-10T02:39:38Z-
dc.date.available2023-02-10T02:39:38Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/3140-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) สร้างหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ เรื่อง ประเพณีพื้นบ้านจังหวัดน่าน สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานานเขต 2 และ (2) ตรวจสอบคุณภาพของหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ เรื่อง ประเพณีพื้นบ้านจังหวัดน่าน สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาน่าน เขต 2 ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) หนังสืออิเล็กทรอนิกส์ เรื่อง ประเพณีพื้นบ้านจังหวัดน่าน สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาน่าน เขต 2 ประกอบด้วย บทเรียนเกี่ยวกับข้อมูลจังหวัดน่าน คุณค่าของประเพณี ประเพณีชาวม้ง ประเพณี ชาวขมุ ประเพณีชาวถิ่น (ลัวะ) ประเพณีชาวเมี่ยน (เย้า) ประเพณีชาวมลาบรี (ตองเหลือง) แต่ละบทมีจุดประสงค์การเรียนรู้ กิจกรรมท้ายบท รวมทั้งแบบทดสอบก่อนเรียนและหลังเรียน และ (2) คุณภาพของหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ที่สร้างขึ้น จากการประเมินโดยผู้เชี่ยวชาญ ทั้งด้านเนื้อหา ด้านเทคโนโลยี มีผลการประเมินอยู่ในระดับมากที่สุด และความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการเรียนด้วยหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ที่สร้างขึ้น มีผลการประเมินอยู่ในระดับมากที่สุดth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectหนังสืออิเล็กทรอนิกส์--การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)th_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอนth_TH
dc.titleการสร้างหนังสืออิเล็กทรอนิกส์ เรื่อง ประเพณีพื้นบ้านจังหวัดน่าน สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาน่าน เขต 2th_TH
dc.title.alternativeThe construction of an electronic book on Folk Custom of Nan Province for Grade 6 students under Nan Primary Education Service Area Office 2en_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to construct an electronic book on Folk Customs of Nan Province for Grade 6 students under Nan Primary Education Service Area Office 2; and (2) to verify quality of the electronic book on Folk Customs of Nan Province for Grade 6 students under Nan Primary Education Service Area Office 2. The key research informants were three experts on Thai language teaching, three experts on educational technology, and 10 grade 6 students of Woranakorn School in Pua district, Nan province. Research tools comprised (1) an electronic book on Folk Customs of Nan Province for Grade 6 students under Nan Primary Education Service Area Office 2; (2) a quality verification form of electronic book for the experts; and (3) an assessment form of student’s satisfaction with the electronic book on Folk Customs of Nan Province. Data were statistically analyzed using the mean and standard deviation. Research findings showed that (1) the constructed electronic book on Folk Customs of Nan Province for Grade 6 students under Nan Primary Education Service Area Office 2 contained lessons on Information of Nan Province; Values of Custom; Hmong Custom; Khmu Custom; Local People (Lua) Custom; Mien (Yao) Custom; and Malabri (Tong Lueang) Custom; each lesson contained learning objectives, end-of-lesson activities, and a learning achievement test for pre-testing and post-testing; and (2) from the experts’ verification, the qualities of the constructed electronic book in both the content aspect and technological aspect were at the highest level; and the students were satisfied with learning from the constructed electronic book at the highest level.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม16.55 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons