Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/3400
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorทวีวัฒน์ วัฒนกุลเจริญ, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorศิวพร เกตุไธสง, 2525-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-02-17T02:27:22Z-
dc.date.available2023-02-17T02:27:22Z-
dc.date.issued2555-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/3400en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของนักศึกษาต่อการให้บริการของ สำนักวิทยบริการและเทคโนโลยีสารสนเทศ มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา กลุ่มตัวอยางที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ ได้แก่ นักศึกษามหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมาที่กำลังศึกษาในปีการศึกษา 2555 จำนวนทั้งหมด 339 คน ได้มาโดยวิธีเลือกแบบบังเอิญ เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัย พบว่า นักศึกษามีความพึงพอใจต่อการให้บริ การของสำนักวิทยบริการและเทคโนโลยีสารสนเทศ มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมาโดยภาพรวมอยูในระดับมาก และเมื่อพิจารณาราย ด้านทั้ง 3 ด้าน อยู่ในระดับมาก คือ (1) ด้านการให้บริการพบว่า ด้านระเบียบการให้บริการผู้มีสิทธิ์ใช้บริการมีความเหมาะสม ด้านการบริการทรัพยากรและสารสนเทศที่ให้บริการได้ดี คือ ซีดีรอม มัลติมีเดีย ด้านการให้บริการค้นคว้า ยืม-คืนทรัพยากรสารสนเทศ มีการจัดหนังสือที่ใช้งานแล้วขึ้นชั้นอย่างรวดเร็ว ด้านการให้บริการห้องประชุมมีการจัดสภาพแวดล้อมเอื้อต่อการประชุม ด้านการให้บริการโสตทัศนวัสดุ และวัสดุอิเล็กทรอนิกส์ มีประสิทธิภาพในการใช้งานที่ดี ด้านการให้บริการสืบค้นฐานข้อมูลออนไลน์ต่างประเทศ สถานที่ให้บริการมีความเหมาะสม ด้านการให้บริการฐานข้อมูลวิทยานิพนธ์ไทย สถานที่ให้บริการมีความเหมาะสม ด้านการให้บริการวารสาร นิตยสาร และหนังสือพิมพ์มีความตรงต่อเวลาในการนำฉบับใหม่ออกให้บริการ ด้านการให้บริการถ่ายเอกสาร มีความสะดวกรวดเร็วในการให้บริการ ด้านบริการสืบค้นข้อมูลผ่านเครือข่ายอินเตอร์เน็ต มีเครื่องคอมพิวเตอร์เพียงพอต่อการให้บริการ ด้านการให้บริการหนังสืออ้างอิง สถานที่ให้บริการมีความเหมาะสม ด้านบริการห้องฉายภาพยนตร์ สถานที่ให้บริการมีความเหมาะสม ด้านการให้บริการพิมพ์เอกสารด้วยเครื่องปริ้นเตอร์มีคุณภาพในงานพิมพ์ ด้านการให้บริการเว็บไซต์ มีการจัดวางข้อมูลเรียบง่ายและไม่ซับซ้อน (2) ด้านสถานที่และสภาพแวดล้อม มีความสะดวกในการเข้า – ออก และ (3) ด้านบุคลากรที่ให้บริการ ให้คำแนะนำหรือตอบข้อซักถามได้เป็นอย่างดีth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา. สำนักวิทยบริการและเทคโนโลยีสารสนเทศ --ความพอใจของผู้ใช้บริการth_TH
dc.subjectห้องสมุด--ความพอใจของผู้ใช้บริการth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--เทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษาth_TH
dc.titleความพึงพอใจของนักศึกษาต่อการให้บริการของสำนักวิทยบริการและเทคโนโลยีสารสนเทศ มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมาth_TH
dc.title.alternativeThe satisfaction of students with the services provided by the academic resource and information technology service office of Nakhon Ratchasima Rajabhat Universityth_TH
dc.typeThesisth_TH
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objective of this research was to study the satisfaction of students with the services provided by the Academic Resource and Information technology Service Office of Nakhon Ratchasima Rajabhat University. The research sample consisted of 339 students studying in the 2012 academic year at Nakhon Ratchasima Rajabhat University, obtained by incidental sampling. The employed research instrument was a questionnaire. Statistics employed for data analysis were the percentage, mean, and standard deviation. Research findings revealed that the overall satisfaction of students with the services provided by the Academic Resource and Information Technology Service Office was at the high level. When specific elements of the service provision were considered, it was found that they were also satisfied with each of the three elements of service provision at the high level, which could be further deliberated as follows: (1) regarding their satisfaction with the element of service provision, it was found that they were highly satisfied with the following: in the service rules and regulations aspect, the appropriateness of service rules and regulations concerning who should be eligible to receive the services; in the resources service aspect, the resources and information technology materials on which the provided services were good were the CD-ROM and multimedia; in the circulation service aspect, the quickness of arranging back to the shelf of the returned information materials; in the conference room service aspect, the room’s environment was appropriately arranged to facilitate the conferences; in the audio-visual materials service aspect, the audio-visual and electronic materials were efficient and good for usage; in the on-line retrieval of information from foreign database service aspect, the place for service was properly located; in the Thai dissertations database service aspect, the place for service was properly located; in the periodicals service aspect, the new periodicals were brought out for service on time; in the photocopying service aspect, the provided services were fast and convenient; in the information retrieval service via the Internet, the number of computers to provide services was sufficient; in the reference service aspect, the place for service was properly located; in the movie projection service aspect, the place for service was properly located; in the information printing service aspect, the printers were of good quality; and in the website service aspect, the arrangement of information was simple and not complex; (2) regarding their satisfaction with the element of place and environment, they were highly satisfied with the convenience of going in and coming out of the place; and (3) regarding their satisfaction with the element of personnel to provide services, they were highly satisfied with the good services provided by the personnel in giving advices and answering questions on the servicesen_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FullText_135874.pdfเอกสารฉบับเต็ม14.62 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons