Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/3656
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ชนกนารถ บุญวัฒนะกุล, อาจารย์ที่ปรึกษา | th_TH |
dc.contributor.advisor | สุมาลี สังข์ศรี, อาจารย์ที่ปรึกษา | th_TH |
dc.contributor.author | วชิราภรณ์ ชมภูเมืองชื่น, 2540- | - |
dc.contributor.other | หาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษา | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-03-02T06:15:06Z | - |
dc.date.available | 2023-03-02T06:15:06Z | - |
dc.date.issued | 2563 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/3656 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ศษ.ม. (การศึกษานอกระบบและการศึกษาตามอัธยาศัย)) -- มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2563. | th_TH |
dc.description.abstract | การวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) พัฒนาชุดการเรียนรู้ด้วยตนเองเรื่อง วัฒนธรรมประเพณีภาคเหนือเพื่อพัฒนาทักษะการแสวงหาความรู้สำหรับนักศึกษา กศน.ระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย จังหวัดเชียงราย และ (2) ศึกษาผลการใช้ชุดการเรียนรู้ด้วยตนเองเรื่อง วัฒนธรรมประเพณีภาคเหนือเพื่อพัฒนาทักษะการแสวงหาความรู้สำหรับนักศึกษา กศน.ระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย จังหวัดเชียงราย ผลการวิจัยพบว่า (1) ชุดการเรียนรู้ด้วยตนเองเรื่อง วัฒนธรรมประเพณีภาคเหนือเพื่อพัฒนาทักษะการแสวงหาความรู้สำหรับนักศึกษา กศน.ระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย จังหวัดเชียงรายมีประสิทธิภาพ 80/80 และ (2) นักศึกษามีทักษะการแสวงหาความรู้หลังจากใช้ชุดการเรียนรู้ด้วยตนเอง มีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับเพิ่มขึ้น .01 (3) นักศึกษามีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนสูงขึ้นหลังจากใช้ชุดการเรียนรู้ด้วยตนเองและ (4) นักศึกษามีความพึงพอใจต่อชุดการเรียนรู้ด้วยตนเองโดยรวมอยู่ในระดับมาก. | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --วิทยานิพนธ์ | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการศึกษานอกระบบและการศึกษาตามอัธยาศัย --วิทยานิพนธ์. | th_TH |
dc.subject | การสอนด้วยสื่อ | th_TH |
dc.subject | การศึกษาขั้นมัธยม--การสอนด้วยสื่อ | th_TH |
dc.title | การพัฒนาทักษะการแสวงหาความรู้โดยใช้ชุดการเรียนรู้โดยใช้ชุดการเรียนรู้ด้วยตนเอง เรื่อง วัฒนธรรมประเพณีภาคเหนือสำหรับนักศึกษา กศน.ระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย จังหวัดเชียงราย | th_TH |
dc.title.alternative | Development of Knowledge inquiry Skills by using self learning package on culture and tradition of Northern region for Non-Formal education students at upper Secondary Level in Chiang Rai Province | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objectives of this research were (1) to develop a self-learning package on culture and tradition of northern region for enhancing knowledge inquiry skills of Non-formal education students at upper secondary level in Chiang Rai province; and (2) to study the results of using a self-learning package on culture and tradition of northern region for enhancing knowledge inquiry skills of Non-formal education students at upper secondary level in Chiang Rai province. The research sample consisted of (1) 364 Non-formal education students at upper secondary level in academic year 2019 who were obtained by multi-stage sampling; and (2) 54 Non-formal education teachers. The research instruments were (1) a questionnaire to identify needs of students for a self-learning package on culture and tradition of northern region; (2) a questionnaire to identify opinions of teachers about a self-learning package on culture and tradition of northern region; (3) a self-learning package; (4) a knowledge inquiry skills test; (5) an achievement test; and (5) a questionnaire to identify satisfaction of students on the self-learning package. Data were analyzed using the frequency, percentage, mean, standard deviation, and t-test. The research findings showed that (1) the developed self-learning package on culture and tradition of northern region for enhancing knowledge inquiry skills of Non-formal education students at upper secondary level in Chiang Rai province was efficient in accordance with the set efficiency criterion of 80/80,(2) the knowledge inquiry skills of the students after studying from the self-learning package was significantly increased at the .01 level,(3)the learning achievement of the students after studying from the self-learning package was increased, and (4) the students were satisfied with the self-learning package at the high level. | en_US |
Appears in Collections: | Edu-Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FULLTEXT.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 34.45 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License