Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4102
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorทวีวัฒน์ วัฒนกุลเจริญth_TH
dc.contributor.authorสีฟ้า สิทธิเกษมกิจ, 2521-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์.th_TH
dc.date.accessioned2023-03-13T06:39:40Z-
dc.date.available2023-03-13T06:39:40Z-
dc.date.issued2558-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4102en_US
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาพฤติกรรมการใช้เครือข่ายสังคมเพื่อการจัดการเรียนการสอนของครูในโรงเรียนคาทอลิก จังหวัดสุราษฎร์ธานี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ครูโรงเรียนคาทอลิก จังหวัดสุราษฎร์ธานี ที่ปฏิบัติการสอนในภาคเรียนที่ 1ปีการศึกษา 2559 จำนวน 222 คน ได้มาโดยวิธีการลุ่มแบบแบ่งชั้นโดยใช้โรงเรียนเป็นหน่วยสุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แบบสอบถามพฤติกรรมการใช้เครือข่ายสังคมเพื่อการจัดการเรียนการสอนของครูในโรงเรียนคาทอลิก จังหวัดสุราษฎร์ธานี สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยปรากฏว่า พฤติกรรมการใช้เครือข่ายสังคมเพื่อการจัดการเรียนการสอนของครูในโรงเรียนคาทอลิกจังหวัดสุราษฎร์ธานี โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก และเมื่อพิจารณารายด้าน พบว่า (1)พฤติกรรมการใช้เครือข่ายสังคมด้านจริยธรรมอยู่ในระดับมากที่สุด โดยครูไม่ใช้ระบบเครือข่ายสังคมเพื่อเผยแพร่ข้อมูลข่าวสารเกี่ยวกับการพนัน (2)พฤติกรรมการใช้เครือข่ายสังคมด้านการสื่อสารและบริการอยู่ในระดับมาก โดยครูใช้เครือข่ายสังคมในการติดต่อสื่อสารแทนการใช้โทรศัพท์เพื่อลดค่าใช้จ่าย และ (3)พฤติกรรมการใช้เครือข่ายสังคมเพื่อการจัดการเรียนการสอนอยู่ใน ระดับปานกลาง โดยครูใช้เครือข่ายสังคมในการค้นหาความรู้ที่ทันสมัยth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณี.th_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา--การศึกษาเฉพาะกรณี.th_TH
dc.subjectเครือข่ายสังคมth_TH
dc.subjectครู--การศึกษาและการสอนth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--เทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษาth_TH
dc.titleพฤติกรรมการใช้เครือข่ายสังคมเพื่อการจัดการเรียนการสอนของครูในโรงเรียนคาทอลิก จังหวัดสุราษฎร์ธานีth_TH
dc.title.alternativeSocial network usage behaviors for learning of teachers at Catholic Schools in Surat Thani Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objective of this study was to investigate the social network usage behaviors for learning of teachers at catholic schools in Surat Thani province. The research sample consisted of 222 teachers teaching in the first semester of the 2016 academic year at catholic schools in Surat Thani province, obtained by stratified random sampling using the school as the sampling unit. The employed research instrument was a questionnaire on social network usage behaviors for learning of teachers at catholic schools in Surat Thani province. Statistics for data analysis were the percentage, mean, and standard deviation. Research findings revealed that the overall social network usage behavior for learning of teachers at catholic schools in Surat Thani province was at the high level. When specific aspects of the behaviors were considered, it was found that (1) the social network usage behaviors in the morality aspect were at the highest level, with the teachers refraining from using the social network to disseminate information on gambling; (2) the social network usage behaviors in the communications and service aspect were at the high level, with the teachers using the social network for communications in place of the telephone in order to reduce the expenditure; and (3) the social network usage behaviors in the instructional management aspect were at the moderate level, with the teachers using the social network in searching for up-to-date knowledge.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fulltext_151737.pdfเอกสารฉบับเต็ม13.92 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons