Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4377
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorศันสนีย์ สังสรรค์อนันต์, อาจารย์ที่ปรึกษา.th_TH
dc.contributor.authorปรเมศวร์ ปาวรรณา, 2529-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์.th_TH
dc.date.accessioned2023-03-15T07:54:41Z-
dc.date.available2023-03-15T07:54:41Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4377-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) พัฒนาบทเรียนผ่านสื่อสังคม วิชาภาษาอังกฤษ เรื่อง Present Simple Tense สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ที่กำหนด (2) ศึกษาความก้าวหน้าทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่เรียนด้วยบทเรียนผ่านสื่อสังคม วิชาภาษาอังกฤษ เรื่อง Present Simple Tense และ (3) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่มีต่อบทเรียนผ่านสื่อสังคม วิชาภาษาอังกฤษ เรื่อง Present Simple Tense กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนเทศบาล 1 (บ้านเก่า) ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2563 จำนวน 59 คน ได้มาจากการสุ่มแบบกลุ่ม โดยใช้ห้องเรียนเป็นหน่วยการสุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ประกอบด้วย (1) บทเรียนผ่านสื่อสังคม วิชาภาษาอังกฤษ เรื่อง Present Simple Tense (2) แบบทดสอบก่อนเรียน และแบบทดสอบหลังเรียนแบบคู่ขนาน และ (3) แบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อบทเรียนผ่านสื่อสังคม วิชาภาษาอังกฤษ เรื่อง Present Simple Tense สถิติที่ใช้การวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าประสิทธิภาพ E1/E2 ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) บทเรียนผ่านสื่อสังคม วิชาภาษาอังกฤษ เรื่อง Present Simple Tense มีประสิทธิภาพ 75.00/75.60 ซึ่งเป็นไปตามเกณฑ์ที่กำหนด คือ 75/75 (2) นักเรียนที่เรียนด้วยบทเรียนผ่านสื่อสังคม วิชาภาษาอังกฤษ เรื่อง Present Simple Tense มีความก้าวหน้าทางการเรียนเพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (3) นักเรียนที่เรียนด้วยบทเรียนผ่านสื่อสังคมวิชาภาษาอังกฤษ เรื่อง Present Simple Tense มีความพึงพอใจการออกแบบวีดิทัศน์ ในด้านความคมชัดมากที่สุด.th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isootherth_TH
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช--สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช--แขนงวิชาเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectภาษาอังกฤษ--การสอนด้วยสื่อth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--เทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษาth_TH
dc.titleการพัฒนาบทเรียนผ่านสื่อสังคม วิชาภาษาอังกฤษ เรื่อง Present Simple Tense สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนเทศบาล (บ้านเก่า) จังหวัดเชียงรายth_TH
dc.title.alternativeDevelopment of a lesson via social media on the English course topic of present simple tense for Mathayom Suksa I students of Tessaban 1 (Ban Kao) School in Chiang Rai Provinceth_TH
dc.typeThesisth_TH
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to develop a lesson via social media on the English Language Course topic of Present Simple Tense for Mathayom Suksa I students of Tessaban 1 (Ban Kao) School in Chiang Rai province based on the set efficiency criterion; (2) to study the learning progress of the Mathayom Suksa I students learning from the lesson via social media on the English Language Course topic of Present Simple Tense; and (3) to study the satisfaction of Mathayom Suksa I students with the lesson via social media on the English Language Course topic of Present Simple Tense. The research sample consisted of 59 Mathayom Suksa I students of Tessaban 1 (Ban Kao) School in Chiang Rai province during the second semester of the 2020 academic year, obtained by cluster sampling using classroom as the sampling unit. The employed research instruments comprised (1) a lesson via social media on the English Language Course topic of Present Simple Tense; (2) two parallel forms of an achievement test for pre-testing and post-testing; and (3) a questionnaire on student’s satisfaction with the lesson via social media on the English Language Course topic of Present Simple Tense. Statistics used for data analysis were the E1/E2 efficiency index, mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed that (1) the developed lesson via social media on the English Language Course topic of Present Simple Tense was efficient at 75.00/75.60, thus meeting the set 75/75 efficiency criterion; (2) the students learning from the lesson via social media on the English Language Course topic of Present Simple Tense achieved learning progress significantly at the .05 level; and (3) the students who learned from the lesson via social media on the English Language Course topic of Present Simple Tense were satisfied with the video design in the aspect of its clarity at the highest level.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม36.2 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons