Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/474
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | กุลชลี จงเจริญ | - |
dc.contributor.author | สฤษดิ์พงษ์ ลิมปิษเฐียร | - |
dc.contributor.author | ทวีวัฒน์ วัฒนกุลเจริญ | - |
dc.contributor.author | วัฒนา มัคคสมัน | - |
dc.contributor.author | จรีลักษณ์ รัตนาพัน | - |
dc.contributor.author | ศศิธร บัวทอง | - |
dc.date.accessioned | 2022-08-11T03:37:42Z | - |
dc.date.available | 2022-08-11T03:37:42Z | - |
dc.date.issued | 2564 | - |
dc.identifier.citation | วารสารศึกษาศาสตร์ ปีที่ 14, ฉบับที่ 2 (ก.ค.-ธ.ค. 2564), หน้า 46-58 | th_TH |
dc.identifier.issn | 1905-4653 | - |
dc.identifier.uri | http://ir.stou.ac.th/handle/123456789/474 | - |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาความต้องการจำเป็นในการพัฒนาเว็บไซต์ 2) พัฒนาเว็บไซต์ และ 3) ศึกษาความพึงพอใจที่มีต่อเว็บไซต์สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชที่พัฒนาขึ้น ผู้ให้ข้อมูลสำหรับข้อมูลเชิงปริมาณ ได้แก่ ผู้ใช้เว็บไซต์ และผู้ให้ข้อมูลสำหรับข้อมูลเชิงคุณภาพ ได้แก่ ผู้เชี่ยวชาญด้านการพัฒนาเว็บไซต์ เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แบบสอบถาม และแบบประเมิน การวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าดัชนีความต้องการจำเป็น และการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยสรุปได้ ดังนี้ 1) ความต้องการจำเป็นในการพัฒนาเว็บไซต์ภาพรวมอยู่ในระดับมากในทุกด้าน โดยเรียงลำดับความต้องการจำเป็น ด้านเนื้อหา ด้านการเชื่อมโยงข้อมูล และด้านการออกแบบหน้าเว็บ 2) การพัฒนาเว็บไซต์ มี 2 ระยะ ได้แก่ (1) การออกแบบและสร้างเว็บไซต์ โดยโปรแกรมสำเร็จรูป WordPress และ (2) การประเมินคุณภาพเว็บไซต์ต้นแบบโดยผู้เชี่ยวชาญ พบว่า ทุกด้านมีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับมากที่สุด โดยเรียงลำดับค่าเฉลี่ยจากมากไปหาน้อย ได้แก่ ด้านการออกแบบและการจัดรูปแบบเว็บไซต์ ด้านประโยชน์และการนำไปใช้ และด้านเนื้อหา และ 3) ผู้ใช้เว็บไซต์มีความพึงพอใจต่อเว็บไซต์ พบว่า ทุกด้านมีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับมาก โดยเรียงลำดับค่าเฉลี่ยจากมากไปหาน้อย ได้แก่ ด้านประโยชน์และการนำไปใช้ ด้านเนื้อหา และด้านการออกแบบและการจัดรูปแบบเว็บไซต์ | th_TH |
dc.language.iso | other | th_TH |
dc.publisher | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | - |
dc.subject | การพัฒนาเว็บไซต์ | th_TH |
dc.title | การพัฒนาเว็บไซต์สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.title.alternative | Development of website of School of Educational Studies, Sukhothai Thammathirat Open University | th_TH |
dc.type | Article | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this study were 1) to study the needs of the development of website; 2) to develop a website; and 3) to study the satisfaction with the website of School of Educational Studies, Sukhothai Thammathirat Open University. The informants consisted of the website users and the experts for website development. The employed research instrument were questionnaires and the website assessment form. Data were statistically analyzed with the use of the percentage, mean, standard deviation and PNImodified; while qualitative data were analyzed with content analysis. The research results indicated that 1) the samples’ needs of the website development was at the high level in every aspects, the content domain followed by those of the data linkage domain, and the website design domain; 2) the developed website comprised two steps: (1) the website building and design using WordPress program; and (2) the quality evaluation of the developed website by the experts; the quality evaluation result of the developed website revealed that all aspects were rated at the highest level in every aspects; with the aspect receiving the top rating mean being that of the website design domain, followed by those of the advantage and implication domain and the content domain respectively; and 3) regarding their satisfaction with the website, it was found that the samples’ satisfaction with the website was at the high level in every aspects, with the aspect receiving the top rating mean being that of the advantage and implication domain, followed by those of the content domain and the website design domain respectively | en_US |
Appears in Collections: | STOU Education Journal |
This item is licensed under a Creative Commons License