Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4913
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สุวรรณี ยหะกร | th_TH |
dc.contributor.author | สุมนทิพย์ ใจศิริ, 2534- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-03-25T01:15:01Z | - |
dc.date.available | 2023-03-25T01:15:01Z | - |
dc.date.issued | 2562 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4913 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความสามารถในการอ่านอย่างมีวิจารณญาณของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ก่อนและหลังการเรียนจากการใช้กลวิธี อาร์ อี เอ พี กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 จานวน 41 คน ใน 1 ห้องเรียนของ โรงเรียนศรีอยุธยา ในพระอุปถัมภ์ฯ สังกัดสานักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 1 ในกรุงเทพกรุงเทพมหานคร ได้มาโดยการสุ่มแบบหลายขั้นตอน เครื่องมือการวิจัย ได้แก่ (1) แผนการจัดการเรียนรู้โดยการใช้กลวิธี อาร์ อี เอ พี จานวน 4 แผน แผนละ 2 ชั่วโมง รวม 8 ชั่วโมง และ (2) แบบทดสอบวัดความสามารถในการอ่านอย่างมีวิจารณญาณ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า คะแนนเฉลี่ยความสามารถในการอ่านอย่างมีวิจารณญาณของนักเรียนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสาคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | ภาษาไทย--การอ่าน--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) | th_TH |
dc.subject | การอ่านขั้นมัธยมศึกษา--ไทย--กรุงเทพฯ | th_TH |
dc.title | ผลการใช้กลวิธีอาร์ อี เอ พี ที่มีต่อความสามารถในการอ่านอย่างมีวิจารณญาณของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ในโรงเรียนสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 1 ในกรุงเทพมหานคร | th_TH |
dc.title.alternative | Effects of using R.E.A.P. technique on critical thinking ability of Mathayom Suksa V students in schools under the Secondary Education Service Area Office 1 in Bangkok Metropolis | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objective of this research was to compare critical thinking abilities of Mathayom Suksa V students before and after learning with the use of R.E.A.P. technique. The research sample consisted of 41 Mathayom Suksa V students in an intact classroom of Si Ayutthaya School under the Royal Patronage under the Secondary Education Service Area Office 1 in Bangkok Metropolis, obtained by multi-stage sampling. The employed research instruments were (1) four learning management plans for the instruction with the use of R.E.A.P. technique, each of which covering two hours making the total instruction time of eight hours; and (2) a critical reading ability test. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed that the post-learning critical reading ability mean score of the students was significantly higher than their pre-learning counterpart mean score at the .05 level of statistical significance. | en_US |
Appears in Collections: | Edu-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fulltext_165729.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 11.26 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License