Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4913
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุวรรณี ยหะกรth_TH
dc.contributor.authorสุมนทิพย์ ใจศิริ, 2534-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-03-25T01:15:01Z-
dc.date.available2023-03-25T01:15:01Z-
dc.date.issued2562-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4913en_US
dc.description.abstractการวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความสามารถในการอ่านอย่างมีวิจารณญาณของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ก่อนและหลังการเรียนจากการใช้กลวิธี อาร์ อี เอ พี กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 จานวน 41 คน ใน 1 ห้องเรียนของ โรงเรียนศรีอยุธยา ในพระอุปถัมภ์ฯ สังกัดสานักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 1 ในกรุงเทพกรุงเทพมหานคร ได้มาโดยการสุ่มแบบหลายขั้นตอน เครื่องมือการวิจัย ได้แก่ (1) แผนการจัดการเรียนรู้โดยการใช้กลวิธี อาร์ อี เอ พี จานวน 4 แผน แผนละ 2 ชั่วโมง รวม 8 ชั่วโมง และ (2) แบบทดสอบวัดความสามารถในการอ่านอย่างมีวิจารณญาณ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า คะแนนเฉลี่ยความสามารถในการอ่านอย่างมีวิจารณญาณของนักเรียนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสาคัญทางสถิติที่ระดับ .05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectภาษาไทย--การอ่าน--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)th_TH
dc.subjectการอ่านขั้นมัธยมศึกษา--ไทย--กรุงเทพฯth_TH
dc.titleผลการใช้กลวิธีอาร์ อี เอ พี ที่มีต่อความสามารถในการอ่านอย่างมีวิจารณญาณของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ในโรงเรียนสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 1 ในกรุงเทพมหานครth_TH
dc.title.alternativeEffects of using R.E.A.P. technique on critical thinking ability of Mathayom Suksa V students in schools under the Secondary Education Service Area Office 1 in Bangkok Metropolisen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objective of this research was to compare critical thinking abilities of Mathayom Suksa V students before and after learning with the use of R.E.A.P. technique. The research sample consisted of 41 Mathayom Suksa V students in an intact classroom of Si Ayutthaya School under the Royal Patronage under the Secondary Education Service Area Office 1 in Bangkok Metropolis, obtained by multi-stage sampling. The employed research instruments were (1) four learning management plans for the instruction with the use of R.E.A.P. technique, each of which covering two hours making the total instruction time of eight hours; and (2) a critical reading ability test. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed that the post-learning critical reading ability mean score of the students was significantly higher than their pre-learning counterpart mean score at the .05 level of statistical significance.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext_165729.pdfเอกสารฉบับเต็ม11.26 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons